۲۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ نهبندان اختصاص می‌یابد

ایروانی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه سالن های سینمای شهرستان و ۱۰ میلیارد تومان برای کتابخانه غرب نهبندان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (۱ آذر) در برنامه زنده پرسمان اظهار کرد: بیش از ۲۲۴ هکتار واگذاری زمین در نهبندان برای واجدین شرایط  طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده که رکود بی سابقه است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر واجد شرایط در  طرح نهضت ملی داریم که زمین ها واگذار و یا در حال واگذاری است، گفت: د رماه های گذشته دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز اقدامات خود را آغاز کرده اند.

ایروانی گفت: بیش از ۲۹۴ نفر در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کرده اند و ما در شهر نهبندان و شوسف در خصوص واگذاری زمین مشکلی نداریم.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی نهبندان، افزود: در شهرستان نهبندان ۱۷ باب کتابخانه وجود دارد که بزرگترین کتابخانه روستایی کشور را هم در روستای خوانشرف واقع است که افتخار بزرگی است.

فرماندار نهبندان با اشاره به گسترش نهبندان، گفت: در شهرستان نهبندان با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه شده ایم و در غرب نهبندان هم تاکنون اقدام موثری در خصوص کتابخانه انجام نشده است.

وی گفت: به بروز رسانی و تجهیز کتابخانه غرب نهبندان باید توجه شود چراکه مطالبه مردمی است، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه در طرح توسعه دیده شده است که به محض تخصیص، شاهد احداث این کتابخانه خواهیم بود، اما با این مبالغ؛ امکان بهره برداری ۱۰۰ درصدی نیست و انتظار داریم متولیان امر از مبلغ ۳۵ میلیارد تومانی که در دور سفر دوم رییس جمهور به استان تخصیص داده شده بود به این پروژه اعتبار اختصاص دهند.

فرماندار نهبندان گفت: کتابخانه غرب نهبندان در نقطه ای از شهر در حال احداث است که بیشترین تراکم جمعیتی را داریم و طرح اقدام و نهضت ملی هم در این نقطه اجرا می شود.

ایروانی با اشاره به طرح توسعه نهبندان گفت: رئیس جمهور در سفر به استان قول اجرایی شدن طرح توسعه نهبندان را دادند و در چند ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور دستوری با مبالغ مشخص شده به ۱۱ وزارتخانه ونهاد مبنی بر  طرح توسعه نهبندان ابلاغ کردند  که ریز پروژه ها در معاونت عمرانی استانداری در حال بررسی برای اجرا است.

وی گفت: پروژه ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باید تعریف و ئاجرا شود که این موفقیتی برای نهبندان است.

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه نهبندان پیش بینی شده است.

ایروانی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه سالن های سینمای شهرستان و ۱۰ میلیارد تومان برای کتابخانه  غرب نهبندان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به کاشت درختان اکالیپتوس در نهبندان، گفت: این مهم با نگاه آینده نگری اتفاق نیفتاده است، کاشت درختان زیتون در شهرستان خوسف به عنوان یک محصول استراتژیک به اقتصاد خرد کشاورزی کمک خواهد کرد که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

فرماندار نهبندان گفت: مرکز تحقیقات زیتون را در شهرستان نهنبدان کلید زده ایم و به زودی شاهد این مرکز تحقیقاتی خواهیم بود.

کد خبر 1734992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha