فیسبوک، صفحه حامیان غزه را  مسدود کرد

فیسبوک دو صفحه رادیویی تونس را به دلیل حمایت از غزه مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، شرکت متا، بنیانگذار فیسبوک، صفحات رسمی پرتال رادیویی تونس و رادیو شمس اف ام را در فیسبوک که مالک آن است به دلیل انتشار محتوایی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در تجاوزات مداوم خود به نوار غزه مسدود کرد و  مدیریت آن مدعی شد که این اقدام منافی با قوانین انتشارات مصوب است.

پرتال رادیویی تونس، بزرگ‌ترین شبکه رادیویی تونس است که شامل ۱۲ ایستگاه رادیویی رسمی بین المللی و منطقه ای است و رادیو «شمس اف ام» بیشترین درصد سهام آن متعلق به دولت تونس است.

مدیران این دو صفحه رسمی برای رفع فیلتری آن با مدیریت پلتفرم تماس گرفته اند، اما تاکنون موفق نشده اند.

خوله السلیتی، روزنامه نگار و فعال صنفی رادیو شمس  اف ام، پس از مسدود کردن صفحه اصلی رادیو که نزدیک به ۴ میلیون نفر مشترک داشت، از دنبال کنندگان صفحه خواست به صفحه جدید رادیو بپیوندند.

بنابر گزارش‌ها، رادیو تونس هنوز صفحه جدیدی ایجاد نکرده است و به تبلیغ محتوای خود از طریق صفحات ایستگاه‌های رادیویی مختلف خود که نزدیک به دو میلیون مشترک دارد، اکتفا کرده است.

از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، متا هزاران صفحه و حساب های شخصی در تونس را به دلیل پست‌های طرفدار فلسطین و محکومیت اسرائیل مسدود کرده است و آن را نقض قوانین انتشار در فیسبوک می‌داند.

این امر با انتقاد گسترده تونسی‌ها رو به رو شده است و این اقدامات سرکوب آزادی عقیده و بیان می‌دانند که نسبت به دولت اشغالگر تعصب دارند.

کد خبر 1735009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha