ایران، میزبان مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان

میرباقری از برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزان در مرحله دو مرحله نیمه نهایی و نهایی خبر داد و گفت: مرحله نهایی این مسابقات در اخر بهمن ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان گفت: دعوت نامه هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام به کشورها ارسال شده است و تا ۲۵ آذر ماه کشورهای متقاضی فرصت ثبت نام و ارسال آثار دارند.

باقری تصریح کرد: انشاءالله همزمان با مسابقات قرآنی بزرگسالان در اواخر بهمن ماه مرحله نهایی و حضوری آن برگزار می شود. این مسابقات در رشته قرائت تحقیق برای پسران، ترتیل برای دختران و حفظ کل برای هر دو جنسیت برگزار می شود. برای تمام کشورها دعوت نامه ارسال شده است و محل برگزاری این مسابقات در تهران است و هر کشوری در این مسابقات حداکثر چهار نفر از هر دو جنسیت سهمیه دارد؛ دو دختر و دو پسر، از کشور خودمان نیز چهار دختر و چهار پسر شرکت می کنند. این مسابقات در هفته اول دی ماه مرحله نیمه نهایی و در آخر بهمن مرحله نهایی را پشت سر می گذارد. این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در دوره قبل ۳۰ کشور در این مسابقات حضور داشتند و امسال نیز قطعا کشورهای مسلمان نمایندگان خود را در این مسابقات شرکت می دهند. این مسابقات به شکل دوسالانه برگزار می شود که در سال ۱۴۰۰ که این مسابقات برگزار شد در رشته قرائت پسران جمهوری اسلامی مقام اول، در رشته حفظ دختران مقام اول، در رشته حفظ پسران مقام دوم را کسب کردند.

کد خبر 1735055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha