خدمات فرهنگی در کتابخانه‌های کشور ارائه می‌شود

یاری گفت: امروز کتابخانه ها تنها مرکزی برای عضویت و امانت کتاب نیستند، بلکه خدمات فرهنگی به منظور توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، امیر یاری امروز چهارشنبه (1 آذر) در آیین تکریم از کتابداران استان مرکزی در اراک، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادی فرهنگی، سرزنده، با هویت اسلامی ایرانی و اثرگذار بر جامعه است و وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند.

مشاور معاون توسعه در امور انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی نگاه به کتابخانه عمومی تغییر کرده است، افزود: امروز کتابخانه ها دیگر مرکزی برای عضویت و امانت کتاب نیستند بلکه از این مساله فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

وی به اهمیت و ارزش کتاب و تاثیر این یار مهربان بر جامعه اشاره کرد و ادامه داد: هر کجا که پیشرفت تمدن‌ساز و سعادت برای انسان به ارمغان آمده است، ردپایی از کتاب در آن مشاهده می‌شود.

یاری در ادامه با اشاره به اینکه شاخص‌های کتابخانه‌ای در دولت سیزدهم در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار و ۷۴۶ کتابخانه عمومی شامل ۲ هزار و ۷۵۶ کتابخانه نهادی، ۸۳۸ کتابخانه مشارکتی، ۳۲ کتابخانه مستقل، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

این مقام مسئول افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاوردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته دانست و ادامه داد: ۶ هزار کتابدار با وجود مشکلات و کمبودها، صبورانه در حال خدمت رسانی به علاقمندان کتاب هستند.

کد خبر 1735069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha