لزوم هم‌گرایی نهادهای مسئول در حوزه مسجد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت هم‌گرایی نهادهای مسئول در حوزه مسجد، گفت: تحقق این مهم موجبات احیای کارکردهای مسجد را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در جمع نمازگزاران کانون فرهنگی هنری امام علی (علیه السلام) کمسجد امیرالمومنین (علیه السلام) کوی طبرستان ساری، اظهار کرد: مسجد به جهت ترویج نماز و اقامه نماز جماعت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی به نقش مسجد در حوزه فرهنگی اشاره کرد و  گفت: تمامی فعالیت های مسجد باید با محوریت امام جماعت که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مدیر طبیعی مسجدیاد می کنند، انجام شود.

لزوم هم‌گرایی نهادهای مسئول در حوزه مسجد

حجت الاسلام محمدی لائینی نماز جماعت را چراغ مسجد دانست و تصریح کرد: بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی همچون هفته بسیج خیلی مهم است.

وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌های غاصب در طول یک ماهه گذشته، یادآور شد: مسجد باید محل روشنگری و افشاگری باشد، ولایت مداری در مسجد باید رونق داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت وحدت و همدلی نمازگزاران اشاره و تاکید کرد: مسجد باید در  مناسبت‌های مذهبی و تقویمی فعال و پویا باشد.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح 《محله مهدوی》، اجرای آن را در رفع مشکلات محله ضروری دانست و گفت: اینکه شاهد کمک به محرومین و محرومیت‌زدایی  با محوریت مسجد باشیم ارزشمند است.

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد:مسجد سنگر است و سنگرها نباید خلوت باشد.

وی با تاکید بر هم‌گرایی نهادهای ممسئول در حوزه مسجد، گفت: مساجد باید پویا و فعال باشند تا شاهد احیای کارکردهای این پایگاه های دینی باشیم.

کد خبر 1735100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha