۱۹۶۰ ایثارگر شاغل در خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

طالبی گفت: یک هزار و ۹۶۰ ایثارگر شاغل در دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز پنج شنبه (۲ آذر) در جلسه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: قانونی که مصوب و ابلاغ می شود باید اجرا شود؛ تعدی از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جرم محسوب می شود و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید قوانین ابلاغی را مجدانه پیگیری کنند و نسبت به تبدیل وضعیت آن دسته از افرادی که هنوز پرونده نیمه تمام دارند، هرچه سریع تر اقدام شود، تصریح کرد: در صورتی که دستگاه های اجرایی از امور محوله تمرد کنند جرم محسوب شده و باید در هیات تخلفات اداری رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی باتاکید بر اینکه باید راهکارهای قانونی به نیروهای مشمول پیشنهاد شود تا بتوان پیگیری‌های لازم را انجام داد، گفت: بررسی میدانی در شهرستان‌ها نیز ضروری است که اگر فردی از این قانون بی اطلاع است بتواند از حق و حقوق خود دفاع کند.

وی گفت: اگر این جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون از لحاظ وضعیت دفاعی و نظامی در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم لذا قانونی که تصویب و ابلاغ شده برای تبدیل وضعیت ایثارگران لازم الاجرا است.

طالبی گفت: یک هزار و ۹۶۰ ایثارگر شاغل در دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند و برای مابقی نیروهای مشمول دستگاه ها باید پیگیری های لازم انجام شود.  

وی  با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن برای به خطر انداختن اصل نظام با شیوه های مختلف و جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران وارد عمل شده است، گفت: در این عرصه افرادی از جان مایه گذاشتند لذا بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگران نتوانستند حتی پدرانشان را ببینند و حسرت داشتن پشتیبان، سال‌ها به دل آنها مانده است و اکنون باید حمایت شوند.  

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: هزار و ۲۰۴ نفر در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۱ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران بودند که در مجموع هزار و ۹۶۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.  

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۲۴ نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: از ۶۱ دستگاه اجرایی استان ۸۰۸ پرونده ایثارگران ارسال شده است.

نوفرستی افزود: ۷۵۳ نفر معادل ۷۷ درصد رسمی قطعی، ۱۴ نفر معادل ۲۳ درصد رسمی آزمایشی، ۱۳ نفر پیمانی و ۲۸ نفر دارای قرارداد کارگری دائم هستند.

 در این جلسه بر لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکت های فنی و پیمانکاران خدمت رسان هم تأکید شد و در خصوص مشکلات رانندگان استیجاری و پیگیری برای مشمول شدن چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی از لحاظ عملیات‌های نامنظم و درج سوابق ایثاگران بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1735150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha