رقابتی برای تولید عروسک‌های برگرفته از شاهنامه

آیین اختتامیه نخستین جشنواره سیمرغ با دریافت۸۰ اثر از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عروسکی سیمرغ در فرهنگسرای کودک و آینده گفت: فراخوان این جشنواره از ۱۹تیرماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۹ آبان ماه ادامه داشت. 

وی اظهار کرد: ۸۰ اثر عروسکی برگرفته از شاهنامه از سراسر کشور به جشنواره ارسال شده است که از این میان، ۳۵ اثر با نظر داوران به مرحله اول راه یافت. 

بامشکی افزود: در مرحله دوم و نهایی نیز ۲۰اثر انتخاب شد که از این میان، برگزیدگان نهایی در جشنواره مشخص خواهد شد و امروز از این افراد تقدیر به عمل خواهد آمد. 

رئیس جشنواره سیمرغ بیان کرد: انتخاب و داوری آثار بر سه محور عروسک‌های بازی، نمایشی و دکوراتیو مورد ارزیابی قرار گرفتند و منتخب شدند. 

جلیل بامشکی با اشاره به حضور داوران برجسته در نخستین جشنواره سیمرغ ابراز کرد: هنرمندان خوبی از این جشنواره استقبال کردند که با کمک داوران برجسته از جمله عادل بزدوده، مریم اقبالی، علی پاکدست و مهدی لطفی و فرزاد قائمی این آثار داوری شدند. 

بامشکی تاکید کرد: کمبود عروسک‌های متناسب با هویت فرهنگی ما در بازار وجود دارد و ما با رجوع به کتاب ارزشمندی همچون شاهنامه فردوسی و بر مبنای محتوا و شخصیت‌های آن به تولید آثار عروسکی برای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی کردیم. 

وی افزود: با توجه به پیشنهاد هیئت‌داوران و ارگان‌های مشارکت کننده در این جشنواره همچنین پیشنهاد شد دبیرخانه دائمی این جشنواره به صورت سالانه یا دو سالانه در مشهد افتتاح شود. 

رئیس جشنواره سیمرغ تصریح کرد: امیدواریم آثار و محصولاتی که خروجی جشنواره است وارد بازار شود و به عنوان عروسک‌های بازی که دارای هویت و داستان هستند و از محتوای غنی ایرانی بهره گرفتند از این طریق بتوانیم ویژگی‌های بارز مانند شجاعت، صداقت و رویکرد حماسی که شاهنامه دارد را به کودک و جوان منتقل کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1735191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha