ارادت مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات در کشور بی نظیر است

عباس زاده گفت: ارادت مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات و اهل بیت (ع) در کشور بی نظیر بوده و ما تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی مواکب میقات الرضا به کار می گیریم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده در مراسم تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمان مواکب استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی، اظهار کرد: پذیرایی از زوار پاکستانی به همت متولیان امر و خادمان مواکب به خوبی در استان انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم آمادگی کامل مواکب برای استقبال و پذیرایی از زائران پاکستانی تاکید کرد و افزود: هر ساله توفیق پذیرایی زائران پاکستانی را خواهیم داشت لذا باید تمام تلاش خود را برای این استقبال داشته باشیم. 

وی ضمن تاکید بر اینکه حتی یک اتوبوس هم نباید بدون پذیرایی و توقف از محورهای خراسان جنوبی عبور کند، افزود: کیفیت پذیرایی ها باید با پذیرایی های اربعین به لحاظ سخاوت و نحوه برخورد برابری داشته باشد.  

وی خواستار هم افزایی دستگاه ها و کمک های مردمی در این مواکب برای ارائه بهترین خدمات به زائران پاکستانی شد و گفت: امسال هم نظم و هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان به خوبی مدیریت شده بود.  

عباس زاده گفت: نگاه ما به اربعین ویژه و فوق العاده است و مسئله اربعین هم معجزه قرن است که با معجزه حضرت موسی (ع) در قرآن برابری می کند چراکه دل ها متوجه این مسئله، هیاهو و داستان با عظمت اربعین است.  


وی با بیان اینکه بیشترین توجه و دلدادگی مردم به واقعه عاشورا و مسئله محرم است، گفت: وضعیت اجتماعی، عمومی و مذهبی مردم خراسان جنوبی با دیگر استان های کشور قابل مقایسه نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نقطه خاص تری از همه جای ایران در ارادات به ائمه اطهار (ع) است و ما خدمت رسانی به مردم و زائران این منطقه را توفیقی خاص به ویژه در برنامه های اربعین و مواکب می دانیم.

وی با اشاره به نقش مردم خراسان جنوبی به راه اندازی مواکب و مراسمات حسینی در اربعین، گفت: این ارادت و نقش مردمی استان در کمک به ستاد عتبات عالیات در کشور نمونه ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بتوانیم بیشترین خدمت را به زائران پاکستانی ارائه دهیم.  

عباس زاده گفت: راه اندازی میقات الرضا در استان خراسان جنوبی بخش زیادی از ضعف های ما را در پذیرایی از زائران پاکستانی و خارجی پوشش می دهد و ما به صورت جدی پیگیر این مهم در استان هستیم.

وی تصریح کرد: لیست ضروری ترین نیازها با توجه به تجربه استقبال از زائران پاکستانی باید ارائه شود تا در مواکب میقات الرضای استان گنجانده شود.

کد خبر 1735211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha