«شورای تحول روستا» با هدف ارتقای فرهنگی و اجتماعی راه اندازی می شود

استاندار استان مرکزی گفت: به منظور جلوگیری از مهاجرت و ارتقای روستاها از حیث مباحث فرهنگی و اجتماعی با همکاری سپاه روح‌الله شورای تحول روستا در روستاها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در جمع فعالان اجتماعی بسیج  استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج بر ترویج و تبیین این فرهنگ و تفکر متعالی در جامعه تاکید کرد و گفت: تبیین فرهنگ بسیج در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان باید بیش از پیش نهادینه شود.

استاندار استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی شورای تحول روستا در استان افزود: ۲۳ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند که توجه به مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی روستاها امری ضروری است.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور جلوگیری از مهاجرت و ارتقای روستاها از حیث مباحث فرهنگی و اجتماعی؛ «شورای تحول روستا» با همکاری سپاه روح‌الله در روستاها راه‌اندازی می‌شود.

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی استان مشکلات جدی وجود دارد که ظاهر آشکار آن را همه ملاحظه می‌کنند، خاطر نشان کرد: اما باید توجه داشت؛ لایحه‌های پنهان متعددی در زیر این کوه یخی وجود دارد که به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست و تا زمانی که به این لایحه‌های پنهان توجه نشود، مسائل ظاهری قابل درمان نیست.

استاندار استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه بخش زیادی از مسائل اجتماعی و اقتصادی ریشه فرهنگی داشته و دچار آسیب هستند، گفت: روشی که در برخورد با پدیده‌های اجتماعی وجود دارد، نیازمند بازنگری و تحول است تا شاهد اثربخشی بیش از پیش برنامه‌ها در جامعه باشیم.

کد خبر 1735245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha