مرکز طبع و نشر قرآن و ستاد کانون‌های مساجد همکاری می‌کنند

نشست صمیمی مدیران مرکز طبع و نشر قرآن کریم و مدیران ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور ایجاد هم­ افزایی و استفاده از ظرفیت­ های موجود هر دو نهاد برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر دستاوردهای مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز طبع و نشر قرآن کریم، طی نشست صمیمی که میان مدیران مرکز طبع و نشر قرآن کریم و مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که به منظور ایجاد هم­ افزایی و استفاده از ظرفیت­ های موجود هر دو نهاد برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر دستاوردهای مرکز برگزار گردید؛ جناب آقای دکتر توکلی (قائم مقام مرکز)، ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم با بیان تاریچه­ای کوتاه از مرکز و فعالیت های آن، پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمند به دست آمده از بدو تأسیس تا حال حاضر را تشریح نموده و راهکارهای هم افزایی حداکثری بین دو مجموعه را مورد واکاوی قرار دادند.

در ادامه جناب آقای محمد بابایی مدیر واحد نشر مرکز ضمن تشکر از فعالیت­های ستاد هماهنگی کانون­های مساجد، به نمونه­ای از زحمات آن دوستان در یکی از مساجد اشاره نمودند. همچنین در ادامه با توجه به نیاز مساجد به قرآن­های چاپی و نیز فایل­های الکترونیکی این قرآن­ها جهت استفاده در ویدئو پروژکتور پیشنهاداتی ارائه شد.

جناب آقای هادی عبادی مدیر فناوری و اطلاعات و رسانه مرکز نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از میزان محتوای تولید شده در ایران در فضای مجازی طی هفته گذشته و بررسی کلمات کلیدی جستجو شده در آن هفته به لزوم پرداختن جدی به امر تولید محتوای قرآنی و بهره­مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، که یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اشاره نمودند.

در ادامه جناب حجت الاسلام و المسلمین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن اعلام خرسندی و تشکر از فعالیت­ های علمی انجام شده در مرکز به معرفی ستاد و مسئولیت­های آن مجموعه و همچنین گزارشی از تعداد کانون های سطح کشور و عملکرد کانون­های فعال پرداختند.

بررسی مشکلات پیش روی فعالیت کانو ن­ها و اقدامات انجام شده جهت برطرف کردن آن مشکلات، از دیگر مواردی بود که ایشان در این نشست به آن اشاره نمودند.

همچنین ایشان طرحی با موضوع پالایش قرآن ­های موجود در مساجد را پیشنهاد کردند که مورد تأیید جناب آقای دکتر توکلی و دیگر اعضاء حاضر قرار گرفت و جهت اجرایی شدن این طرح، قرار بر ایجاد کمیته ه­ای متشکل از حداقل ۲ مجموعه (مرکز و ستاد) و درصورت امکان اضافه شدن دیگر نهادهای مرتبط گردید که ان شاءالله در نشست بعدی میان دو مجموعه به شکل جدی به آن پرداخته خواهد شد.

در پایان ایشان ضمن ابراز علاقه به اجرایی شدن طرح تولید محتوای قرآنی، از در اختیار قرار دادن تمام ظرفیت ستاد برای این کار اعلام آماد­گی نمودند.

جناب آقای حمیدرضا ناطقی مدیر کل برنامه ریزی ستاد نیز ضمن تاکید بر دراختیار بودن تمام ظرفیت ستاد بر ضرورت تولید محتوا تاکید کردند.

شایان ذکر است این نشست در روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ و به میزبانی مرکز طبع و نشر قرآن برگزار شد.

کد خبر 1772253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha