ارتقاء شورای ملی زیارت به شورای عالی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای ملی زیارت با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران، به شورای عالی ارتقاء یافت.

فاطمه رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که ما در مجلس و در برنامه هفتم توسعه کشور دنبال کردیم و به حمدالله مصوب شد موضوع ارتقای شورای ملی زیارت به شورای عالی بود.

وی افزود: این شورا که پیش از این با عنوان شورای ملی زیارت فعال بود با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران، به شورای عالی ارتقاء یافت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح چهارشنبه، یکم آذرماه در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۱ و بند (ت) ماده ۸ این لایحه موافقت کردند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر می‌گردد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه، میراث فرهنگی، امور خارجه و اقتصاد برنامه جامع زیارت مشتمل بر تسهیل امر زیارت امور فرهنگی و اجتماعی زائر و بهبود ارتقاء زیرساخت‌های لازم را ظرف ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب شورای عالی زیارت برساند.

رحمانی یادآور شد: همچنین دولت مکلف است سند جامع حج را با همکاری نماینده ولی فقیه در حج تهیه و نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام قانونی را به عمل آورد.

پایان پیام/

کد خبر 1735273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha