وجود ۵ هزار صنعتگر صنایع دستی در بیرجند

جنتی فر از وجود ۵ هزار صنعتگر آموزش دیده در بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار نفر در حوزه تولیدات صنایع دستی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  محمد علی جنتی فر  امروز (۳ آذر) در جمع خبرنگاران گفت: ۹۶ صنعتگر شهرستان بیرجند با حضور در ۴۴ غرفه در نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند با بیان اینکه شهرستان بیرجند جزو شهرستان های برتر در حوزه جاذبه ای طبیعی، تاریخی و گردشگری است، گفت: حدود ۱۸۰ اثر تاریخی ثبت شده را در این شهرستان داریم.


وی از بافت تاریخی بیرجند به عنوان بهترین های جاذبه تاریخی استان یاد کرد و افزود: بافت های تاریخی بیرجند جزو جاذبه های اصلی گردشگری بیرجند هستند.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بیرجند گفت: باغ اکبریه بیرجند هم در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، روستای جهانی خراشاد در زمینه پارچه بافی جایگاه خوبی دارد، همچنین بندها، آبشارها و رشته کوه باقران از جاذبه های طبیعی بیرجند محسوب می شوند.


وی تصریح کرد: پنج هزار صنعتگر آموزش دیده در بیرجند داریم که حدود سه هزار نفر از این صنعتگران در قالب تولیدات خانگی و فروشگاه های تولیدی فعال هستند و به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی شهرستان محسوب می شوند.

کد خبر 1735275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha