جهاد تبیین به جهاد برای جهان ربط دارد

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه، معنای امروزی «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ» بسیج است، همان اجتماع عظیمی که دست خدا به کمکش می آید گفت: اکنون مرحله صدور انقلاب است و این جهاد تبیین به جهاد برای جهان ربط دارد.  

حجت الاسلام روح الله رضایی_ کارشناس دینی و عضو کانون طلاب هلال احمر املش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با ضمن تبریک هفته بسیج و نقش بسیج طلاب، به سوره سبأ آیه ۴۶ اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ۚ...» که دارای چند نکته می باشد که نشان می دهد نقش تکلیفی جهاد تبیین بر عهده مبلغان، طلاب و مرسلین است.  

وی با بیان اینکه، شروع کار جهاد و تبیین از مبلغ و طلبه است، افزود: اگر این موعظه خداوند انجام شود دارای برکات و نتایج بسیار خوبی خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: خداوند می فرماید قیام کنید و دور هم جمع شوید، اجتماع کنید و ننشینید که خداوند مجاهدین را بر قائدین فضیلت داده و اجر عظیم در نظر گرفته است.  

وی با بیان اینکه، معنای امروزی «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ» همین بسیج است، افزود: اجتماع عظیمی که دست خدا به کمکش می آید همین بسیج مجاهدان و قائمان است.  

حجت الاسلام رضایی، جهاد اول را همان جهاد قیام و تثبیت انقلاب دانست و اظهار کرد: سپس خداوند می فرمایید «ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا» مرحله بعد، مرحله فکر، اندیشه و تبیین است که راه رشد از راه زیان باید روشن شود.  

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: اکنون مرحله صدور انقلاب است و این جهاد تبیین به جهاد برای جهان ربط دارد.  

 حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: مرحله اول انقلاب طی چهل سال گذشته و تثبیت شد و اینک چهل سال دوم که گام دوم نام گرفته است، قیام برای تبیین این راه مقدس است که به دست لایق و توانمند مبلغان و طلابی صورت میگیرید که کنار هم در قالب بسیج تحت لوای ولی الهی جمع شده اند و زیباترین تفسیر بسیج طلاب است که می توان از این کلام خداوند می درخشد.

کد خبر 1735283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha