اجرای دو رزمایش بین المللی دریایی در دریای جنوب

امیر دریادار ایرانی از الحاق مدرن ترین ناوشکن ایرانی دیلمان به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و آنچه که امروز به عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی دیلمان قرار است در دریای شمال الحاق شود دو محور اصلی دارد محور اول بحث تامین امنیت کشتی رانی است چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خزر که بتوانند همیشه در صحنه حضور داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تمام مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند افزود: د باید یک شناور برای ارتقا مهارت دانشجویان در دریای خزر حضور داشته باشد.
دریادار ایرانی در مورد مدرن ترین ناوشکن ایرانی اظهار کرد: دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است اما تجهیزات آن بروز رسانی شده که متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه های کشف و رهگیری و امداد و نجات ایفای نقش کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ‌ما در دریای جنوب دو رزمایش در دستور کار داریم تصریح کرد:  یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می شد و امسال کشورهای بیشتری از قاره های مختلف به عنوان یگان عمل کننده و کشور ناظر  در این رزمایش حضور دارند محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند است.
در پایان این مراسم از کتاب اقتدار ۳۶۰ نوشته امیر دریادار شهرام ایرانی و کتاب دنا بر قله اقیانوس نوشته امیر دریادار ایرانی و دریادار معنوی رونمایی است.
کد خبر 1735288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha