حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین‌شان است

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران در سفارت ایران در بانکوک گفت: حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین فلسطین است. اما این حق توسط رژیم اسرائیل غضب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرنگار بوراپانیوز، دکتر علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران صبح روز گذشته(پنجشنبه دوم آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سفارت ایران در تایلند با بیان اینکه در این سفر به تایلند  به موضوع نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه را اشاره کرد و  در این سفر دیدار با مقامات عالی رتبه تایلند  تاکید کرد که حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین فلسطین است. اما این حق توسط رژیم اسرائیل  غضب شده و حملات غیرانسانی اسرائیل به قیمت جان بسیاری از شهروندان بی گناه فلسطین تمام شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد آنها کودک و زن هستند. اگر اسرائیل اینگونه حملات مستمر خود را متوقف نکند. آتش کینه وغصب را در دل فلسطینی ها و جهان بیش از پیش شعله ور می کند. بنابراین اسرائیل باید اقدامات ویرانگر خود را متوقف کند. و فورا نسل کشی فلسطین را متوقف کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد : ایران در ۴۵ روز گذشته تلاش‌های دیپلماتیک انجام داده است و از هر وسیله ممکن برای توقف حمله استفاده کنند وهمچنین سعی کردند به اسرای  خارجی کمک کنند. از جمله اسرای تایلندی که از طریق حماس هم در فلسطین  هم درکشورهای خارجی مانند قطر و لبنان به طور مستمرهماهنگی انجام شد.

علاوه بر این،  آقای باقری به نگرش کشورهای مسلمان نیز اشاره کرد که قبلاً در هر میدان جنگی پیش از این هرگز کشورهای عربی به این شدت همگرا نبودند، اما از زمانی که شاهد اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم، ملت‌های مسلمان را وادار کنید تا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه کامل به مردم بی‌گناه فلسطین به یکدیگر بپیوندند. و برای جهان درخواست داریم در  حوادثی که در حال وقوع است سکوت نکنید زیرا مساوی با حمایت از نسل کشی خواهد بود.

حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین‌شان است

حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین‌شان است

حق مشروع مردم فلسطین مالکیت بر سرزمین‌شان است

کد خبر 1735294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha