سوکوتو، میزبان همایش «زنان مسلمان» در نیجریه

زنان مسلمان تحت حمایت انجمن زنان مسلمان نیجریه برای سی و هشتمین کنفرانس سالانه این انجمن در سوکوتو گرد هم آمده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « leadership»، زنان مسلمان تحت حمایت انجمن زنان مسلمان نیجریه برای سی و هشتمین کنفرانس سالانه این انجمن در سوکوتو گرد هم آمده اند.

این همایش از روز ۲۴ نوامبر آغاز شده و تا روز ۲۶ نوامبر (فردا ۵ آذر) ادامه خواهد داشت.

امیره میلی، رئیس انجمن زنان مسلمان نیجریه طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در دبیرخانه اتحادیه روزنامه نگاران نیجریه در ایالت سوکوتو برگزار شد، گفت که این کنفرانس برای تاکید بر نقش زنان مسلمان در جامعه و ایجاد پیوند میان قشرهای مختلف زنان با هر پیشینه‌ای که دارند، برگزار شده است.

وی در این باره گفت: ما خوشبین هستیم که این کنفرانس نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد و موجب اجرایی شدن هر چه بهتر اصول اخلاقی در کشور شود.

میلی افزود: به عنوان سازمانی که علاقه زیادی به کودکان دارد، این انجمن همچنین وضعیت کشور را در رابطه با سبک زندگی کودکان و جوانان نیجریه بررسی خواهد کرد.

 انجمن زنان مسلمان نیجریه در اکتبر ۱۹۸۵ تاسیس شد و به طور کلی پنج حوزه مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این انجمن در حقیقت به عنوان نماینده امور مربوط به زنان و کودکان، بهداشت، خدمات بشردوستانه، توسعه جامعه، جوانان و توانمندسازی زنان در جامعه عمل می‌کند.

«حاجیه رفیع ثانی» از اعضای این انجمن گفت: شعبه هایی در سراسر کشور با مدیران شایسته و متعهد در سطوح ملی، ایالتی و منطقه ای در داخل و خارج از کشور داریم که با تمرکز زیاد برای امور زنان فعالیت می‌کند.

وی افزود: ما شش بیمارستان کاربردی در سراسر کشور داریم و یتیم‌خانه‌های ما در تمام مناطق نیجریه از نوزادان بی‌مادر، یتیمان و سایر کودکان آسیب‌پذیر مراقبت می‌کنند.

انجمن زنان مسلمان نیجریه از «الحاجی محمد سعد ابوبکر»، سلطان سوکوتو که کمک شایانی برای برگزاری این کنفرانس ارائه داده است، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1735438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha