دولت سیزدهم در راستای رونق فرهنگی گام های اساسی برداشته است

استاندار استان مرکزی با اشاره مقوله فرهنگ و صنایع فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: دولت سیزدهم در راستای رونق فرهنگی گام های اساسی برداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز  شنبه (۴ آذر) در گردهمایی هنرمندان استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: استان مرکزی ظرفیت های مختلفی در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و... دارد که باید دست در دست هم دهیم از این ظرفیت ها استفاده بهینه کنیم.

استاندار استان مرکزی، یکی از مهمترین این ظرفیت ها را حوزه هنر دانست و افزود: باید در راستای بهره گیری از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه به زودی مرکزی را تحت عنوان مرکز اصحاب هنر و رسانه با عنوان   «ماهور» در چهار بخش در فرهنگسرای آیینه شهر اراک راه اندازی می شود، ادامه داد: بخش اول ویژه آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعداد و ارتقاء و افزایش و توانمندی های آنها است.

این مقام مسئول بخش تولید محتوا را بخش دیگر دانست و اضافه کرد: با راه انداری مرکز ماهور از هنرمندان دعوت می کنیم در این بخش حضور فعال داشته و با تولید محتوای فاخر فرهنگی گام موثری در راستای تبیین فرهنگ ایرانی و اسلامی بردارند.

مخلص الائمه بخش سوم را موسسات و گروه های فناور و نوآور در عرصه هنر و رسانه تحت نظر پارک علم و فناوری دانست و اظهار کرد: این مهم در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی است که در این زمینه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقوله ای تحت عنوان فرهنگ و صنایع فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته، ادامه داد: با وجود موانع و محدودیت ها، دولت سیزدهم در راستای رونق فرهنگی گام های اساسی برداشته است و اتفاقاتی که در حوزه سینما، موسیقی و کتاب با وجود موانع و محدودیت‌ها و اتفاقات تلخ سال گذشته صورت گرفت، امروز شاهد رونق فرهنگی هستیم.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه در بحث صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگی به عنوان اولین استان کشورهستیم که به پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران مستقر است، ملحق شدیم، گفت: این پارک ذیل نظر معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی است و هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاد دانشگاهی کشور و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی در صنایع متعارف و مرسوم به لحاظ تنوع رتبه اول و حجم تولید جزو سه تا چهار استان برتر کشور است، اظهار کرد: امید است بتوانیم گام بلندی در صنایع فرهنگی برداشته و از اقتصاد فرهنگ که حلقه مفقوده توسعه فرهنگ است حمایت و آن را رشد دهیم.

وی در خصوص بخش چهارم این مرکز فرهنگی ادامه داد: نقیصه ای  در استان احساس می شود که آن نبود محلی برای تجمع و گپ و گفت اصحاب فرهنگ و هنر است که در این راستا مرکز «نوش اندیش» با هدف تجمع هنرمندان  استان در فرهنگسرای آیینه در جوار مرکز ماهور افتتاح خواهد شد.

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع اخیر غزه که صهیونیسم مسیحی و یحودی تمام توان خود را بکار گرفته اند، گفت: آنها با تمام توان وارد عمل شدند ولی با ایثار و ایمان و رشادت های رزمندگان حماس مواجه شدند و باز هم شکست خوردند.
مخلص الائمه با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهایی مهمی که توانست این استوره مقاومت را پیروز میدان کند، ابزار هنر بود که در سراسر دنیا شاهد تلاش هنرمندان بودیم، اضافه کرد: هنرمندان ما نیز باید وارد میدان شوند و حلقه های بعدی پشتیبان مقاومت را تکمیل کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: هنرمندان ما نیز تلاش کنند به این قطار فرهنگی پیوسته  و از جبهه مقاومت حمایت بیشتر کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز رسانه به عنوان مهمترین ابزار در اختیار دشمن است، اضافه کرد: ما باید در این زمینه ورود پیدا کنیم و با ابزار رسانه این جریان را به نفع جبهه حق تغییر دهیم و با آنچه که بلد هستیم در میدان باشیم.
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت حداکثری و آن تاکید کرد و گفت: کمک به افزایش بصیرت و آگاهی مردم در انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور امری ضروری است و باید تلاش کنیم با ابزار فرهنگ و هنر این مهم را پر رنگ کنیم.

این مقام ارشد استان همچنین به وقایع سال گذشته در کشور و شکستی که دشمن در جنگ ترکیبی در مقابل ملت آگاه ایران اسلامی خورد اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز دوباره برای انتقام گیری از مردمی که با فتنه همراهی نکردند تلاش می کنند که ما نیاز داریم که همه با تمام توان بیایند و بدانند که برای شکست جبهه استکبار نیاز به حضور گسترده مردم داریم و این یک تکلیف شرعی، ملی و اخلاقی است.

کد خبر 1735454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha