حفظ قرآن باید به یک موضوع فرهنگی رایج در جامعه تبدیل شود

پرنوره گفت: حفظ قرآن باید به یک موضوع فرهنگی رایج در جامعه تبدیل شود و منحصر در مراکز، رشته ­ها و گروه­ های خاصی نباشد.

فضل‌الله پرنوره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ موضوعی قرآن کریم، گفت: هدف از حفظ قرآن، افزایش «ایمان»، «شناخت»، «انس» و «عمل» به قرآن است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود:حفظ راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن است. لذا ضرورت دارد در برنامه ‌های تربیت حافظ، به فهم قرآن کریم توجه ویژه شود.

وی خاطر نشان کرد: حافظ قرآن باید به اخلاق قرآنی آراسته و دور از آفت‌­های تکبر و تفاخر باشد. لذا در برنامه ‌ریزی ‌ها علاوه بر توجه به آداب حفظ و رشد اخلاقی حفاظ باید در حمایت‌ ها، چهره‌ سازی‌ها و تعاملات اجتماعی به این آسیب­ ها توجه داشت.

پرنوره تصریح کرد: در طرح مستورا آیاتی متناسب با سنین دانش‌آموزان و مقاطع تحصیلی آنها انتخاب شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد، و براین اساس دانش‌آموزان می‌توانند پیرامون موضوعاتی که به صورت روزمره با آنها درگیر هستند از آیات الهی بهره‌مند شوندودانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در طرح مستورا می‌توانند در شبکه شاد، محتوای تصویری و متنی را در کانال مستورا مشاهده و در پایان هر روز در مسابقه مربوط شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه اظهار کرد: طرح «مستورا» ویژه جامعه دانش‌آموزی در کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود همچنین منبع آموزشی این طرح کتاب «مستورا» است که به ارائه آیات کاربردی با مقتضیات روز جامعه می‌پردازد.

پرنوره تصریح کرد: طرح حفظ موضوعی قرآن از شیوه‌های ترویج حفظ است و علاقه‌مندان به حفظ که توان حفظ ترتیبی قرآن کریم را ندارند می‌توانند با این روش به حفظ قرآن بپردازند و این شیوه کاربردی‌تر است.

کد خبر 1735503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha