ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه

تیموری با اشاره به اینکه ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه ضروری است، گفت: نقش آموزه‌های رضوی در تقویت و ارتقای هویت دینی و ملی در ادبیات کودک و نوجوان اهمیت ویژه دارد.

مظفر تیموری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا(ع) در زبان و ادبیات فارسی با محوریت کودک و نوجوان، گفت: این همایش با هدف زمینه‌سازی پژوهشی و موضوعی، به منظور ایجاد، گسترش و تعالی آثار هنری-مذهبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، بررسی سیمای امام رضا(ع) در ادبیات کودک و نوجوان و گونه‌های آن، بررسی نقش ادبیات کودک و نوجوان در معرفی و گسترش فرهنگ رضوی و معرفی و تکریم پدیدآورندگان آثار علمی–پژوهشی برتر در گستره پژوهش‌های رضوی در کرمانشاه برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: فراخوان این همایش از اسفندماه سال گذشته  اعلام و ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا ۱۵ مهرماه تمدید شد.  

وی خاطر نشان کرد:پیش نشست هایی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، اعضای دبیرخانه این همایش برگزار  ود مجموع  ۳۳ اثر  از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال و ۶ اثر به عنوان برگزیده شناخته شده و ۹ اثر نیز شایسته تقدیر هستند که چکیده این آثار در قالب پوستر ارائه شده است.  

تیموری اظهار کرد:ادبیات کودک و نوجوان از گونه‌های ادبی منظوم یا منثور است که مخاطب آن کودک و نوجوان در رده‌های سنی ناهمسان با جهانی از اندیشه، نگاه، گفتار و رفتار ویژه خویش است؛ محورهای همایش بر پایه مطالعات نظری و عملی تنظیم و هر یک در چند موضوع کلی تدوین شده است.

کد خبر 1735518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha