مساجد سنگر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه انقلابیون تربیت شده مساجد هستند، خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم در مقابل حملات و شبیخون فرهنگی دشمن پیروز شویم چاره ای جزء اهمیت دادن به مسجد و نماز نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آیین معارفه امام جماعت مسجد روستای حشرآباد با حضور امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این مراسم، با اشاره به کارکردهای مسجد تراز اسلامی، گفت: مسجد در صدر اسلام مرکز فعالیت های فرهنگی، علمی، اقتصادی، قضایی، اداری و سیاسی و رسانه ای بود.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مسجد، رسانه پیامبر اکرم (ص) بود، افزود: آن حضرت اگر می خواستند خبری را به مردم اطلاع دهند به موذن می فرمودند اذان بگوید، اگر این اذان موقع اقامه نماز ظهر و یا مغرب بود مردم می فهمیدند وقت نماز است و باید بروند مسجد و نماز بخوانند اما اگر این اذان خارج از وقت نماز بود مردم مسجد می رفتند و می گفتند خبری در راه است و سپس پیامبر اکرم (ص) منبر می رفتند و خبر مربوط را به مردم اطلاع می رساندند.

وی بیان کرد: مسجد را یک پایگاه عظیم فرهنگی، سیاسی، نظامی و قضایی دانست و اظهار کرد: در مساجد رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر تربیت شدند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که مساجد محل تربیت جوانان ما در دوران جنگ بودند، عنوان کرد: در مساجد نیروهای انقلابی همان سربازانی که امام راحل از آنها اسم می برد، تربیت شده اند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه انقلابیون تربیت شده مساجد هستند، خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم در مقابل حملات و شبیخون فرهنگی دشمن پیروز شویم چاره ای جزء اهمیت دادن به مسجد و نماز نداریم.

وی بیان کرد: بارها به مسئولین فرهنگی و آموزش و پرورش تذکر داده ام که اگر می خواهید کار ماندگار، تاثیرگذار و ارزشمند انجام دهید باید به نماز و مسجد اهمیت دهید اگر ما صدها فعالیت داشته باشیم اما از مسجد و نماز غافل شویم همه کارهای ما ابتر خواهد ماند.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: امام راحل به خوبی فرمودند؛ «مساجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید» این سخن امام به این دلیل بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از افراد وارد دانشگاه ها، آموزش و پرورش، ارتش و ادارات شدند و مساجد در حال خالی شدن بودند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: امروز باید زمینه حضور کودکان و نوجوانان را در مساجد فراهم کنیم تا با مسجد و نماز آشنا و مأنوس شوند.

وی خاطرنشان کرد:اگر ما نسلی عاشق نماز و مسجد تربیت کردیم آن وقت است که آموزش و پرورش و ادارات ما هم آباد می شوند و همه امور ما سر و سامان می گیرد اگر ما از مسجد و نماز غفلت کردیم قطعا به نتیجه اصلی نخواهیم رسید.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: حجت الاسلام مرسل پور از روحانیون انقلابی مومن و متعهد هستند از بخش اسماعیلی به بخش مرکزی آمدند و اکنون به عنوان امام جماعت این مسجد معرفی شدند.

وی اضافه کرد: اهالی روستا اعم از نوجوانان و جوانان و به ویژه مدارس حضور امام جماعت را غنیمت بشمارند و از وجود این روحانی استفاده کنند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: در روز قیامت چند نفر شاکی ما خواهند بود یکی مسجد است مسجدی که در آن مردم نماز نخوانند در قیامت در پیشگاه خداوند شکایت خواهد کرد، مسجد خانه خدا است.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: دیگری قرآن کریم است که روی طاقچه می گذاریم و تنها در مراسم عقد و عزای اموات آن را می خوانیم، اگر چنین کنیم این قرآن در قیامت شاکی است و همچنین عالمی که در یک شهر یا روستا باشد و مردم از علم او استفاده نکنند فردای قیامت جزء شاکیان ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه مساجد محل اجتماع مردم هستند، ابراز کرد: مساجد کارکردهای مختلفی دارد و یکی از این کارکردها انجام فعالیت های فرهنگی است.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: چه خوب است که بخشی از فضای مسجد به عنوان کتابخانه با کتاب های عمومی دینی و کمک درسی برای دانش آموزان تجهیز شود زیرا این مهم باعث جذب بیشتر نسل جوان و دانش آموز به مسجد خواهد شد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه حسینیه ها و مساجد ما نباید در طول سال غیر فعال باشند، ابراز کرد: برخی مساجد تنها در ماه های محرم، صفر و رمضان باز هستند و نماز جماعت یک وعده در آنها اقامه می شود که لازم است برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی کارکردهای مسجد احیا شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بسیجیان در طول تاریخ انقلاب اسلامی افتخار آفریدند و حضورشان هر کجا بوده موثر و با خیر و برکت بوده از حضور در  ۸ سال دفاع مقدس گرفته تا کارهای عمرانی و فرهنگی، امروز بسیج به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی صادر شده است.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: نمونه ای از فرهنگ و روحیه بسیجی را می توان در حماس، جهاد اسلامی و گروه های مقاومت اسلامی دید که واقعا افتخار آفریدند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: شاید هنوز بسیاری از مردم به عمق عملیات طوفان الاقصی پی نبرده باشند که آنچنان رژیم جعلی اسرائیلی را مبهوت کرد و از پای درآورد.

وی با اشاره به این که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری این شکست برای اسرائیل غیرقابل ترمیم است، خاطرنشان کرد: رژیمی که ادعای دست برتر در منطقه داشت و به تجهیزات به روز خودش افتخار می کرد قریب ۵۰ روز با یک گروه فلسطینی با مدرن ترین سلاح های به روز جنگید تا غزه را تصرف کند و حماس را نابود کند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: اسرائیل مجبور شد ذلیلانه شرایط حماس برای آتش بس را بپذیرد هر چند اعلام کرده چهار روز دیگر حملات را آغاز خواهد کرد اما قطعا اگر بخواهد غلطی کند دست برتر از آن حماس و مقاومت است.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در این ۵۰ روز حماس ضربات بسیار سنگینی با حمله به تانک های مرکاوا که در کنار هواپیماهای پیشرفته رکن دوم نظامی رژیم صهیونسیتی هستند، به این رژیم جعلی وارد کرد.

وی با بیان اینکه جنگ ۵۰ روزه غزه هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونسیتی نداشت، اظهار کرد: درسی که حماس فلسطین از بسیج ما گرفته و به آن افتخار می کند نمی گذارد اسرائیل غاصب به اهداف خودش برسد.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: رژیم صهیونسیتی با همه ادعایی که داشت در مقابل یک گروه جهادی فاقد دولت با محاصره سال ها سال ناتوان بود از این رو بعد از عملیات طوفان الاقصی از آمریکا تقاضای کمک کرد.

امام جمعه جیرفت روحیه بسیجی و بسیجیان ما است که توسط سردار سلیمانی و دیگر رزمندگان به بسیجیان جهان اسلام منتقل شده است و این دستاوردی که صبر و استقامت مردم فلسطین در پی داشته، آن بسیج همگانی در کل جهان است.

وی تصریح کرد: آن کار فاخر، مهم و ارزشمند رسانه ای حماس در کنار کار میدانی بود که باعث بیداری مردم جهان شد و مردم بر علیه رژیم صهیونسیتی به پا خواستند.

کد خبر 1735533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha