مسجد؛ متکی بر فکر و اندیشه

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مسجد کانون تربیت است، گفت: مساجد باید متشکل از هیات های اندیشه ورز باشند،و با نیازسنجی، ظرفیت شناسی، مسئله یابی و مسئله سازی مشکلات مردم محله مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در تجمع فصلی پازواری ها ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و نام و حماسه آفرینی ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید بپذیریم اگر قرار فعالیت اثرگذار داشته باشیم باید به فرموده رهبری با محوریت محله کار کرد، اظهار کرد: اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که دشمنان انقلاب محله محور متناسب با ذائقه مردم به ویژه جوانان هر محل، طراحی و برنامه ریزی برای ایجاد آشوب داشتند.

مسجد؛ متکی بر فکر و اندیشه

وی با بیان اینکه نیازهای هر محله با محله دیگر متفاوت است و اگر قرار فعالیت ها در محله متمرکز شود باید با محور مسجد محله کار شود.

عزیززاده گرجی با اشاره به آیه ۹۶سوره آل عمران «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًی لِلْعَالَمِینَ» افزود:مسجد وسیله برکت بخشی و هدایت است. مسجد پایگاه و مقر حکومت امام زمان(عج) است. محل تقسیم بیت المال در زمان حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل درخصوص مسجد، بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند. این طور نباشد که خیال کنند که حالا دیگر ما پیروز شدیم دیگر مسجد می‌خواهیم چه کنیم. پیروزی ما برای اداره مسجد است.»

مسجد؛ متکی بر فکر و اندیشه

عزیززاده گرجی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری با بیان اینکه  کانون تربیت محله باید مسجد باشد، گفت: مسجد محور، قرارگاه و محل تامین تمامی نیازهای محله است.

وی با اشاره به همگرایی فعالان و عوامل اجرایی مسجد برای رونق معنوی این پایگاه های دینی، افزود: هرجا مشکلات رفع شد مرهون اتحاد و همدلی بوده است.
عزیززاده گرجی به اهمیت پیوند بین مسجد و مدرسه اشاره کرد و گفت: رفع مطالبات مردمی باید دستور کار فعالان مسجدی باشد.

وی با اشاره به فرموده سردار حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت در همایش ائمه جمعه و جماعات، گفت: به فرموده این شهید والامقام مسجد محیطی به شعاع محله است.

عزیززاده گرجی با تاکید براینکه مشکلات محله باید با محوریت امام جماعت مسجد محله مرتفع شود، افزود: فردی که قرار در ستاد محله قرار بگیرد باید صاحب نفوذ، خوش رو  و پیشرو، خلاق و نوآور، صبور و شکیبا بودن، توانمند در جذب مردم، منعطف، بدور از تعصب، توانمند در کار تیمی، ارتباط گیری مستمر با همگان، راهگشا و زمینه ساز تعاملات حاکمیتی و مردمی، ایجاد اعتماد و اقناع موثرین محله، فعال در شبکه های اجتماعی و... باشد.

وی با بیان اینکه مساجد باید متشکل از هیات های اندیشه ورز باشند، ادامه داد: ستاد محلی مسجد باید نیازسنجی، ظرفیت شناسی، مسئله یابی و مسئله سازی کند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برای رفع مشکلات محلات باید مسئولان محلات مثل دهیار، شورا، پایگاه بسیج خواهران و برادران، کانون فرهنگی هنری و... باهم همدل و همراه باشند، گفت: هرروستاو یا هر محله باید نیازها، ظرفیت هاو توانمندی های محله و روستا را لیست کنند تا به موقع و به جا از ظرفیت ها برای رفع نیازهای محله بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر مسئله ای عمومی نشود و به یک جریان اجتماعی بدل نشود به هیچ عنوان فرهنگ نخواهد شد، اظهار کرد: اگر قرار مشکل حل شود کار باید مردمی هدایت شود دستگاه های دولتی به توصیه رهبری باید از تصدی گری پرهیز کنند چراکه هر وقت کار را به مردم سپردیم مردم کار را تمام کردند.

این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند. این طور نباشد که خیال کنند که حالا دیگر ما پیروز شدیم دیگر مسجد می‌خواهیم چه کنیم. پیروزی ما برای اداره مسجد است.

بیشتر بخوانید: http://emam.com/posts/view/20301/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
کد خبر 1735570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha