انتقاد نخست وزیر سوئد از «جیمی اکسون» به خاطر اظهارات ضد اسلامی

نخست وزیر سوئد از اظهارات جیمی اکسون که خواستار تخریب مساجد در این کشور شده بود، انتقاد کرد و گفت: کشور نیاز به وحدت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرکز السویدی للمعلومات، پس از اظهارات خطرناک جیمی اکسون، رهبر حزب دموکرات‌های سوئد مبنی بر اینکه مساجدی که خواهان افراط گرایی، خشونت و نفرت هستند، باید تخریب شوند، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در مورد این اظهارات گفت: نیازی به قطبی شدن بیشتر نیست؛ سوئد به وحدت نیاز دارد.

نخست وزیر سوئد گفت:  در کشور، ما طبق قانون اساسی از آزادی مذهبی حمایت کرده‌ایم که ماهیت آن این است که افراد می توانند به صورت فردی و با دیگران به ادای اعمال دینی خود بپردازند. این به طور یکسان برای همه - مسیحیان، مسلمانان، یهودیان و سایر مؤمنان اعمال می‌شود.

جیمی آکسون، در جریان سخنرانی خود در کنفرانس عمومی حزب خود، خواستار تخریب مساجد، مناره ها و سایر نمادهای مذهبی شده است که او آنها را اسلامی توصیف می‌کند.

جیمی آکسون همچنین تصویری تیره و تار از سوئد ارائه کرد که به اعتقاد او کشوری شکسته، تجزیه شده و خطرناک است.

اکسون در ادامه اظهارات خود همچنین بار دیگر در مورد درگیری در غزه صحبت کرد و گفت آنچه در سوئد پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر رخ داد، اسلام‌گرایان در سوئد جشن گرفتند.

کد خبر 1735583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha