فعالیت بیش از ۸۰۰ نویسنده در آذربایجان غربی/تجلیل از  ۲۰ نفر  اعضای ستاد پایختت کتاب ارومیه

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۸۱۶ نویسنده در آذربایجان غربی وجود دارد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آنان عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،  روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان هشتمین دوره جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب گفت: در حال حاضر، ۱۰۰ ناشر کتاب فعال و ۴۲۹ واحد چاپ در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی فعال هستند و از کل واحدهای چاپ در استان ۴۱۳ واحد شامل بیش از ۹۶ درصد خصوصی بوده و فعالیت های خوبی نیز در این حوزه دارند.

وی افزود: همچنین ۸۱۶ نویسنده در آذربایجان غربی وجود دارد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آنان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و برخی از بیمه مستمری یا بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

قادری با بیان اینکه کتاب ماندگارترین بخش فرهنگی است، ادامه داد: سعی ما براین است که پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی تنها دریک رویداد خاص و زمان خاص خلاصه نشود بلکه ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: راه اندازی نمایشگاه مجازی و دائمی کتاب در آذربایجان غربی امری مهم است و  این نمایشگاه بستری فراهم می کند تا افرادی که توان خرید کتاب را ندارند، با پرداخت کارمزد پایین کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند.

وی افزود: همچنین کتاب های صوتی و گویا در این قالب برای افراد مختلف ارائه می شود.

درصدد آسیب شناسی حوزه کتاب هستیم

پرویز اشرافی، مسئول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: درصدد آسیب شناسی حوزه کتاب هستیم تا آسیب های موجود در این بخش را برطرف کنیم.

وی گفت: سعی بر این است که موزه چاپ در  تالار فرهنگی ارومیه ایجاد شده و ماشین آلات قدیمی نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار بگیرند.

گلشن نوروزی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مراسم گفت: جای خوشحالی است که روستای ناچیت بوکان چند سال به صورت مستمر دوستدار کتاب انتخاب شده است.

وی افزود: این فعالیت در حوزه کتاب واقعا جای تقدیر است با توجه امکانات کافی نیز در این حوزه نداریم.

نوروزی ادامه داد: درسته الان فضای مجازی قدرت گرفته ولی بار منفی آن کاهش یافته است و حتی به سمت کتابخوانی نیز پیش می روند.و تعامل ارگان های فرهنگی در حوزه کتاب با مدارس ابتدایی باید بیشتر باشد.

وی گفت: گروه اجتماعی در مدارس تشکیل دهیم و حواسمون بیشتر به مدارس باشد وکودکان باید از کودکی با کتاب عجین باشند.

فعالیت بیش از ۸۰۰ نویسنده در آذربایجان غربی/تجلیل از  ۲۰ نفر  اعضای ستاد پایختت کتاب ارومیه

گفتنی است؛ دراین مراسم با اهدای هدایایی از برگزیدگان کتاب تجلیل و قدردانی شد

ارومیه مقام دوم شهر دوستدار کتاب را در هشتمین دوره جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب کسب کرد.

فعالیت بیش از ۸۰۰ نویسنده در آذربایجان غربی/تجلیل از  ۲۰ نفر  اعضای ستاد پایختت کتاب ارومیه

کد خبر 1735624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha