کلید رفع مشکلات جامعه تفکر و اندیشه بسیجی است

طالبی گفت: کلید رفع بسیاری از مشکلات جامعه ما «تفکر و اندیشه بسیجی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۵ آذر) در نمایش اقتدار بسیجیان شهرستان نهبندان اظهار کرد: بسیج از توده های مختلف مردم تشکیل شده است و زمانی که انقلاب به ثمر می رسد و نظامات قانونی تشکیل می شود مسئولیت ها به نهادهای قانونی و سازمان های نظام مند واگذار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ صار کردند و سال بعد سپاه را به عنوان دستگاه ساماندهی بسیج مشخص کردند.

طالبی گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی که ما در ابتدا سیم خاردار و فشنگ نداشتیم و هیچ کشوری هم جراتی نداشت به ایران کمک کند؛ این معنویت جوانان و ارتباط قوی با خداوند سبب شد جوانان و نوجوانان بسیجی ما به درستی بتوانند جنگ را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج و بسیجی اولین شاخصه ای که باید داشته باشد موضوع معنویت و ارتباط با خداوند است، گفت: این مهم در جامعه بسیجی ما دیده می‌شود، ما در طول جنگ ۵۵ هزار رزمنده دانش آموز داشتیم که ۳۶ هزار نفر از آنها در جنگ به شهادت رسیدند.

طالبی تصریح کرد: این نوجوانان بیشتر شناسنامه خود را برای رفتن به جنگ دستکاری می کردند و یا کفش پاشنه بلند می‌پوشیدند تا برای جنگ پذیرش شوند.

وی دومین شاخصه بسیجی بودن را اخلاص در عمل عنوان کرد و گفت: خالص بودن برای خدا ارزش دارد و منتج به نتیجه می شود؛ بسیجیان در زمان های مختلف به میدان می آیند و اقدامات را با اخلاص دنبال می کنند.

وی حضور پرشور بسیجیان در عرصه های مختلف را یکی دیگر از شاخصه های بسیجیان عنوان و تصریح کرد: زمانی نیاز بود بسیجیان ما در دفاع مقدس شرکت کنند؛ زمانی نیاز بود بسیجیان ما در حوزه بهداشت و درمان به میدان بیایند و بیماری کرونا را مدیریت کنند، حتی بسیجیان ما بر بالین بیماران کرونا در خانه ها تیمارداری می کردند، این تعهد و اخلاص بسیجی را می رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه بسیجی باید در میدان باشد تا فضیلت های انقلاب زنده بماند، گفت: بسیجی ما همیشه در بحران ها و مدیریت آن پیشرو و در میدان بودند، این موضوعات واقعیت هایی است که در جامعه بسیجی نمود داشته و آن را به چشم دیده ایم و به خوبی لمس کرده ایم.

طالبی گمنامی بسیجیان را از شاخصه های دیگر آنها دانست و گفت: زندگی شهادت طلبانه بسیجیان قابل تقدیر است چراکه یک تنه با اغتشاشگران مقابله و به درجه رفیع شهادت نائل می شوند.

وی گفت: اراده قوی و همت بلند از دیگر شاخصه های بسیجیان است و تا زمانی که بحران را مدیریت نکردند میدان را ترک نکردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه  گریزی به انتخابات پیش رو زد و گفت: مردم طبق سفارشات مقام معظم رهبری در چهار مولفه مهم انتخابات از جمله مشارکت باید سنگ تمام بگذارند چراکه دشمن با تمام توان خود انتخابات را هدف قرار داده تا مشارکت مردم را در انتخابات کم کند.

طالبی با بیان اینکه دشمن درصدد کم کردن امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت در انتخابات است، افزود: امنیت انتخابات تنها ربودن صندوق و  امثال آن مد نظر نیست بلکه اگر دشمن بتواند کوچک ترین شبهه ای را در جریان انتخابات داشته باشد، یعنی سلامت و امنیت انتخابات را زیر سوال برده اند.

وی با اشاره به اقدامات دولت، گفت: جهاد تبیین یکی از وظایف بسیجیان در سخنرانی ها و صحنه های مختلف است، خدمات دولت را باید احصاء کنیم و به جامعه تسری دهیم تا سبب امید و نشاط در جامعه شویم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان، تریبون داران و سخنروران توفیقات نظام را برای مردم بازگو کنند تا بار دیگر مردم یک نه بزرگ به دشمن گفته باشند.

طالبی با بیان اینکه شاخصه های بسیجی بودن اگر در جامعه ماظهور و بروز کند سبب تفکر و اندیشه بسیجی خواهد شد، ادامه داد: نتیجه این خصایص، ایجاد تفکر و اندیشه بسیجی خواهد بود و زمانی که تفکر بسیجی در هر حاکمیتی و جامعه ای پایه ریزی شود نتیجه آن به جامعه بر می گردد.

وی گفت: جوابگویی درست و منطقی به مردم، باز بودن درب اتاق مسئول به روی مردم، در میان مردم بودن مسئولان، خدمت شبانه روزی به مردم، همیشه در کنار مردم بودن، در میدان بودن مسئولان در بحران ها جزو تفکر بسیجی است.

کد خبر 1735646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha