مسجدمحوری از شعار تا عمل

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه پنج مشهد با بیان اینکه منطقه ۵ پیشتاز اجرای پروژه‌های مرتبط با مساجد است تصریح کرد: طی این دو سال همه ۸۶ مسجد منطقه حداقل یک مرتبه بودجه تعمیر و تجهیز را دریافت کرده‌اند.

سید داوود نبی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، درباره فعالیت‌های انجام شده در مساجد منطقه پنج مشهد اظهار کرد: در منطقه پنج مشهد که بیشتر بخش های آن جزء مناطق کم برخوردار و شامل محلات بزرگی چون گلشهر، مهرآباد ، مهدی آباد و مفتح است، ۸۶ مسجد وجود دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای دوره ششم مدیریت شهری مسجدمحوری و حمایت از مساجد برای نوسازی، بهسازی و توسعه امکانات است و در همین راستا نیز از تعداد ۸۶ مسجد منطقه ۶۳ مسجد یعنی حدودا ۷۵ درصد کل مساجد ما در سال ۱۴۰۲ کمک و حمایت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج مشهد ادامه داد: این حمایت ها برای تعمیر و تجهیزات مساجد از طریق پروژه‌های زودبازده ای است که به انتخاب خود اعضای شوراهای اجتماعی محلات صورت گرفته و یا مواردی بوده که در طرح های بهبود و بهسازی سالیانه مساجد کمک شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ پیشتاز اجرای پروژه های مرتبط با مساجد است تصریح کرد: طی این دو سال نیز همه مساجد منطقه حداقل یک مرتبه بودجه تعمیر و تجهیز را دریافت کرده اند.

نبی زاده در خصوص نوع کمک ها تاکید کرد: تجهیز مساجد به انتخاب خود مسجد بوده، برخی فرش یا بخاری و لوازم مورد نیاز را خواسته اند و برخی نیز تجهیزات ورزشی مثل میز پینگ پنگ و تشک تاتامی که با نظر هیات امنا تهیه و اهدا شده است.

وی با اشاره به برنامه های ویژه اجتماعی در این منطقه بیان کرد: در حوزه های اجتماعی نیز به عنوان مثال در طرح «ترنم زندگی» که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاوره گروهی در حال اجراست، با همکاری ۱۵ مسجد بیش‌ از ۱۵۰ جلسه مشاوره رایگان برای اهالی محلات در مساجد برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج مشهد ادامه داد: در طرح «مشهد مهربان» نیز با همکاری شورای اجتماعی محلات و ۱۳ مرکز نیکوکاری و همچنین همراهی آموزش پرورش در محلات ۷۴۰ بسته آموزشی تهیه و باعث بازگشت به تحصیل ۲۵ دانش آموز شدیم.

وی تصریح کرد: در حوزه کتاب و فرهنگ مطالعه نیز مسابقه کتابخوانی از کتاب «دوبارگی» که در موضوع پیشگیری از اعتیاد است برگزار شد، که  ۱۹۸ نفر در قالب ۱۱ مسجد در این برنامه شرکت کردند.

نبی زاده گفت: راه اندازی ایستگاه‌های زیست عفیفانه نیز با همکاری ۱۰ تشکل فعال حوزه عفاف و حجاب در منطقه از جمله دیگر برنامه هایی بوده که به مدت ۶۰ روز در سطح بوستان های منطقه به صورت چرخشی و در هر بوستان به مدت ۳ روز فعال شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج مشهد یادآور شد: منطقه ۵ دارای ۸ زمین ورزشی چمن است که برای اولین بار براساس نگاه ویژه شورا به حاشیه شهر هر زمین چمن مصنوعی ۴۰۰ زمان استفاده رایگان در اختیار مردم و مساجد و مدارس و شوراهای اجتماعی محلات قرار گرفت.

پایان پیام/

کد خبر 1735657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha