سینما به مساجد محلات می‌آید

مقدم با اشاره به اجرای طرح اکران فیلم‌های ارزشی و متعلق به جبهه انقلاب در مساجد، گفت: سامانه مسجد برای ثبت درخواست و تهیه بلیط شرکت این طرح در نظر گرفته شده است؛ این طرح به فرهنگسازی برای دیدن فیلم‌های ارزشی در کف جامعه کمک می‌کند.

«مهدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تفاهم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با مؤسسات پخش و اکران فیلم به منظور اکران فیلم‌های ارزشی و متعلق به جبهه انقلاب در مساجد، اظهار کرد: در پی تفاهمی که با سه مؤسسه داشته‌ایم، مقرر است فیلم‌های «اخت الرضا(ع)»، «سرهنگ ثریا» و «بچه زرنگ» که هم اکنون در سینمای کشور اکران هستند با تخفیف مناسب در مساجد هم اکران شوند.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: پیش از این تفاهم نیز اکران فیلم در مساجد دارای شرایط و زیرساخت‌های لازم رایج بود، و فیلم‌های ارزشی همزمان با سالن‌های سینما در مساجد نیز روی پرده می‌رفت و برای عموم اکران می‌شد اما در پی این تفاهمات و به منظور ساماندهی و نظم بیشتر، سامانه بچه‌های مسجد پای کار آمده است.

وی با بیان اینکه با این تفاهم فیلم‌ها با تخفیف مناسب در مساجد اکران می‌شود، گفت: پوستر طرح در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند به مراجعه به صفحه اختصاصی خود در سامانه، فیلم و شرکت مدنظر را انتخاب و درخواست اکران‌شان را همراه با تاریخ نمایش و تعداد بلیط درخواستی ثبت کنند. شرکت پخش‌کننده فیلم همزمان با ما این درخواست‌ها را می‌بیند و در سریع‌ترین زمان ممکن، بین پخش‌کننده و اکران‌کننده هماهنگی برای پخش انجام می‌شود.

سینما به مساجد محلات می‌آید

مقدم با بیان اینکه کانون‌ها و مساجد برای اکران فیلم و شرکت در این طرح به حداقل‌هایی نیاز دارند، تأکید کرد: رایانه، اینترنت پرسرعت، ویدئوپروژکتور، پرده اکران، سیستم صوتی مناسب و قابل نصب به رایانه ازجمله این ملزومات است که ممکن است همه کانون‌ها از آن‌ها برخوردار نباشند.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد با اشاره به استمرار طرح اکران فیلم‌های ارزشی در کانون‌ها و مساجد، ابراز کرد: برای سال آتی هم طبق جلسات و تفاهم برقرارشده حدود هشت فیلم با محتوای ارزشی و مناسب اکران می‌شوند.

وی با بیان اینکه تبلیغ سراسری این طرح هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: معمولاً شهرهایی از طرح استقبال می‌کنند که یا سینما ندارند یا تعداد سالن‌های سینمایی‌شان کم است، البته باید زیرساخت‌های آن فراهم شود مسأله‌ای که در دست پیگیری است.

مقدم درباره میزان تخفیفی که کانون‌های مساجد در این طرح از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: تخفیف بلیط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد برای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لحاظ شده که مستقیماً به کانون‌ها اعطام می‌کنیم تا بلیط سینما با حداقل قیمت به دست بچه‌های مسجد برسد.

وی درباره اهدافی که ستاد کانون‌های مساجد در اجرای این طرح دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: بسط کارهای فرهنگی در مسجد به فرهنگ‌سازی در بطن و کف جامعه کمک می‌کند علاوه بر این اکران فیلم‌های ارزشی و متعلق به جبهه انقلاب و دارای محتوای غنی در مساجد به فرهنگسازی برای انتخاب و دیدن این قسم از فیلم‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 1735658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha