برگزاری تریبون آزادهای دانشجویی جدی گرفته شود

قناعت با یان اینکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات پیش‌رو است، گفت: تریبون آزادهای دانشجویی برای تبیین‌گری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز عصر(۵ آذر) در دیدار با تشکل‌های دانشجویی استان با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج اظهار کرد: تفکر بسیجی بر کشور حاکم شود و اگر توفیقاتی رقم خورده شک نکنید که تفکر انقلابی و بسیجی حاکم بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر گروه کوچک شبه‌نظامی حماس در مقابل صهیونیست ایستادگی و مقاومت می‌کنند به تاسی و الگوگیری از تفکر بسیج است و شاهد انتقال این تفکر به اقصی نقاط جهان هستیم.

وی با اشاره به مطالبات دانشجویی در این دیدار ادامه داد: جلسه تخصصی دانشجویان با معاونت اقتصادی، عمرانی و سیاسی استانداری برای پاسخ به سئوالات و مطالبات دانشجویان استان برگزار خواهد شد.

قناعت با تأکید بر اینکه با امنیتی شدن فضاهای دانشگاه به‌شدت مخالف هستیم، عنوان کرد: اگر خواسته‌ها و سئوالات دانشجویان پاسخ داده نشود به کف خیابان می‌آیند. پرچم مطالبه‌گری باید در دست دانشجویان انقلابی و بسیجی باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بسیج محدود به یک زمان و جغرافیای خاص نیست اگرچه برخی روشنفکران بسیج را محدود به دوران دفاع مقدس کردند اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت انتخابات، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال، یک سال مانده به انتخابات پرونده آن را باز کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات پیش‌رو است، تصریح کرد: ایران در رده‌های نخست جدول رقابت عرصه‌های بین‌المللی است به همین دلیل مشارکت در انتخابات آن برای امثال امریکا و کشورهای اروپایی حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه از دانشجویان فرهیخته انتظار است که با برگزاری تریبون‌های آزاد و تبیین‌گری برای افزایش مشارکت انتخابات نقش‌آفرینی کنند، گفت: رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان است.

قناعت با اشاره به اینکه باید مسئولان در حوزه‌های مختلف پاسخگوی دانشجویان باشند، تأکید کرد: برگزاری تریبون آزاد دانشجویی جدی گرفته شود و مسئولان دانشگاه همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی در پایان از دعوت و حضور اساتید و مهمان‌های متعدد کشوری برای سخنرانی و گفتگو در جمع دانشجویان استان استقبال کرد و یادآور شد: جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه‌ها و استانداری برای تامین اعتبار مورد نیاز اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجوی استان به اردوی راهیان نور برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه به دانشجویان‌،امنیتی شدن جو در مطالبات دانشجویی در شهرستان‌ها، حمایت مالی برای اعزام دانشجویان به راهیان نور، همکاری مناسب برای برگزاری تریبون آزاد در موضوع‌های انتخابات، تداوم و حضور استاندار و معاونان استاندار در دانشگاه‌ها، دعوت برای حضور مسئولان کشوری و رجال سیاسی در مناسبت‌های مختلف به ویژه روز دانشجو در دانشگاه‌های استان، استفاده از ظرفیت دانشجویان بومی و غیربومی برای اجرای طرح جوانی جمعیت، استفاده از نیروهای جهادی در عرصه سیاست‌گذاری استان، توجیه مسئولین دستگاه‌های اجرایی برای همکاری نیروهای جهادی، توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی بومی، تخصصی کردن فعالیت نیروهای جهادی، دولتی کردن دانشگاه فرهنگیان، گسترش عدالت اجتماعی با توجه به فرمایشات رهبری، پیگیری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قائن به دانشکده علوم پزشکی، انتقاد از عدم اختصاص سهمیه به بسیج دانشجویی در دیدار اخیر مردم استان با رهبر معظم انقلاب، درخواست نشست صمیمی با دانشجویان اتباع، درخواست واگذاری زمین برای ساخت مسکن ملی از جمله درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نشست ۳ ساعته با استاندار خراسان جنوبی بود.

کد خبر 1735726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha