خدمت به مردم، بزرگ ترین معروف در حوزه اداری است

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمت به مردم بزرگ ترین معروف در حوزه اداری بوده و باید از این فرصت باید بیشترین سرمایه را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم» عصر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بزرگ ترین معروف اداری، خدمت به مردم بوده و خادمان مردم، مقربان درگاه الهی هستند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان موجودی است که با لذات نیازمند آفریده شده و همیشه به دنبال رفع نیازهای خود است و از طرفی آموزه های دینی به ما می فهماند که اجابت کننده نیازهای انسان، خداست.

وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع) در تفسیر آیه «جَعَلَنی مُبارکاً» می فرمایند:«جعلنی نفّاعاً» «پروردگارا مرا سود رساننده به مردم قرار بده»، ادامه داد: این سود در سیستم اداری به معنای خدمت صادقانه و انجام کار مردم به زبان لین و روی گشاده است‌ که قطعاً امید آفرینی را به همراه دارد.

حجت الاسلام پیش قدم افزود: خداوند از خادمان مردم در کلام خود این چنین یاد می کند:«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ محسنین همان نیکوکارانی هستند که در مسیر خدمت به مردم قدم بر می دارند و به همین خاطر مورد عنایت ویژه پروردگار قرار می گیرند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امام حسن (ع) نیز می فرمایند: «دو خصلت در عالم بالاترین و والاترین خصلت هاست، یکی ایمان به وحدانیت خدا و دیگری نفع رساندن به برادران ایمانی است».

وی ضمن تاکید بر اینکه خدمت به مردم بزرگ ترین معروف در حوزه اداری بوده و باید از این فرصت باید بیشترین سرمایه را کسب کرد، افزود: باید تمام تلاش ما در جهت خدمت به عیال الله و کسب رضایت پروردگار باشد.

حجت الاسلام پیش قدم بی تفاوتی را نقطه مقابل خدمت در حوزه منکرات دانست و گفت: مردم برای حل مشکلات و نیازمند های خود به ما مراجعه می کنند، پس باید به گونه ای کار کرد که مردم کارآیی نظام اسلامی را ببینند و بدانند که برای حل مشکلات بر پایه دین همیشه راه حل هایی وجود دارد.

کد خبر 1735734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha