خون شهید تمدن ساز است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: شهید همراه خود فرهنگ می آورد و تمدن اسلامی می سازد. دختر تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شد و امروز نیز شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت تداوم مسیر شهدای دوران دفاع مقدس را مشق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله صادق آملی لاریجانی-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم اندیشی با جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و تشکل های ایثارگری استان که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه با اشاره به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ جامعه و تمدن سازی، اظهار کرد: آیات قرآنی تصریح می کنند که شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

وی با اشاره به تعابیری قرآنی و بار معانی بلند آیات پیرامون مقام شهدا، افزود: قرآن کلام حق است. به تعبیر قرآن شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نگاه قرآن به انسان این گونه است که حقیقت آدمی با بدن از بین نمی رود، گفت: خداوند متعال به انسان ها خطاب می کند تو با سختی و با شدت به طرف حق تعالی در سیری و خداوند را ملاقات می کنی شهید ملاقاتش عین جنت است اما کفار و انسان های اهل دنیا و اهل متاع غرور سر الی الله دارند اما با سیر الی الله شهدا متفاوت است.

وی با اشاره به اوصول کافی، بیان کرد: امام جعفر صادق(ع) از رسول خدا(ص) درخصوص برترین نیکی ها سوال نمودند که حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: «فَوْقَ کُلِّ ذی بِرٍّ بِرٌّ حَتّی یُقْتَلَ فی سَبیلِ اللّهِ فَاذِا قُتِلَ فی سَبیلِ اللّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ. بالاتر از هرکاری خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست.»

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه امام سجاد(ع) به ابن زیاد فرمودند: «ما را از چه می ترسانید قتل برای ما عادت بوده و شهادت کرامت بوده است.»

وی با بیان اینکه هر قدمی که انسان مجاهد برمی دارد برای او حسنه است، گفت: در آیه ۱۲۰سوره توبه آمده: « مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ مردم مدینه و بادیه‌ نشینان پیرامونشان را نرسد که از [فرمان] پیامبر خدا سر باز زنند و جان خود را عزیزتر از جان او بدانند چرا که هیچ تشنگی و رنج و گرسنگیی در راه خدا به آنان نمی ‌رسد و در هیچ مکانی که کافران را به خشم می ‌آورد قدم نمی‌ گذارند و از دشمنی غنیمتی به دست نمی ‌آورند مگر اینکه به سبب آن عمل صالحی برای آنان [در کارنامه‌ شان] نوشته می ‌شود زیرا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمی ‌کند.»

آیت الله آملی لاریجانی بااشاره به سوره اسراء، بیان کرد:  در روز قیامت عمل انسان برگردن انسان آویخته است یعنی حقیقت هستی انسان گشوده می شود. انسان دائما در حال سیر الی الله است

وی با بیان اینکه حساب ظهور باطن اعمال انسان است، گفت: انسان حساب گر خودش است یعنی این که وقتی باطن انسان به نحو حقیقی گشوده می شود یعنی حساب انسان است اگر انسان درستکار باید حساب او سرشار از عمل صالح خواهد بود. معتقدیم مطابق آیات قرآن و روایات بزرگان دین شهدا و خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری به جهت عمل صالح از حسنات برخوردارند.

آیت الله آملی لاریجانی از قانون اساسی به عنوان سند ملی یاد کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام توحیدی است و براساس تفکر اسلام و ارزش های اخلاقی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه غرب آدم را جای خدا گذاشت و انسان خودش ارزش های اخلاقی را خلق می کند که پوچ گرایی اخلاقی را رقم می زند در این فضا شهادت فهم نمی شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی براساس ایمان واندیشه شکل گرفت که اندیشمندان بزرگ از انقلاب اسلامی به عنوان یک ایدئولوژی جدید در چارچوب ایمانی یاد می کنند که ارزش های الهی شامل عدالت، آزادی و ... در این تمدن دیده می شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی «قتل فی سبیل الله» شریفترین نوع مردن  را تصویر می کند، گفت: شهید همراه خود فرهنگ می آورد و تمدن اسلامی می سازد. دختر تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شد و امروز نیز شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت تداوم مسیر شهدای دوران دفاع مقدس را مشق کردند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت است، افزود: در بحث حقوق بشر اسلام پیش قدم بوده است در عصر اعراب جاهلیت رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: «زنده بگور کردن دختران ضد ارزش است و با اصول حقوق بشر منافات دارد.»  اما امروز در غرب، استکبار جهانی از کودک کشی اسرائیل غاصب دفاع می کنند و مقابل تمدن اسلامی که اساس آن دفاع از حقوق بشر است شبهه افکنی می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی درخاتمه ضمن تحسین جامعه نخبگانی فرزندان، همسران، والدین معظم شهدا و جامعه ایثارگری استان مازندران در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جهادی و ...، از اعلام آمادگی برای حمایت از جامعه نخبگانی شاهد و ایثارگر استان با هدف رفع مشکلات آنها خبر داد.

کد خبر 1735782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha