«سوریه» پسا داعش مقصد گردشگری دینی

سوریه پس از پشت سر گذاشتن جنگ با تروریست‌ها به منظور بهبود و رونق اقتصاد خود به گردشگری دینی روی آورده و درهای خود را به روی گردشگران کشورهای مختلف باز کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: دولت سوریه با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی ناشی از جنگ و تحریم‌های غرب به سرمایه گذاری در گردشگری دینی برای درآمدزایی روی آورده است، به همین دلیل درهای خود را به روی گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همجوار خود باز کرده است.

قبل از بحران سال 2011 میلادی، سوریه یکی از مقصدهای گردشگری مهم در منطقه خاورمیانه بود که میلیون‌ها نفر از سراسر مناطق جهان به این کشور می آمدند، اما این وضعیت پس از جنگ تغییر کرد.

برهمین اساس، دولت سوریه در سال‌های اخیر روابط خود را با کشورهای مختلف از جمله عراق و ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور تقویت گردشگری دینی بهبود بخشیده است تا به اقتصاد خود رونق دهد.

در همین حال، شهرک سیده زینب در 15 کیلومتری دمشق به دلیل وجود حرم حضرت زینب(س) یکی از اماکنی است که سالانه میزبان هزاران زائر و گردشگر است.

بررسی سه احتمال برای محل دفن حضرت زینب (سلام الله علیها) - خبرگزاری حوزه

حضور زائران و گردشگران در این منطقه به دلیل وجود حرم حضرت زینب(ع) فرصت شغلی را برای شکوفاشدن فعالیت تجاری ساکنان آن فراهم کرده است.

شیخ طه احمد، از ساکنان این منطقه می‌گوید: وجود حرم حضرت زینب(ع) زائران بسیاری را از ایران، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و کشورهای دیگر جذب می کند. اگرچه آمار دقیقی از تعداد زائران در دست نیست، اما راه اندازی دوباره گردشگری دینی باعث زنده شدن اقتصاد این کشور شده است.

تعدادی از ساکنان سیده زینب دراین باره می گویند: افزایش حضور گردشگران و زائران باعث شده است تا مسئولان حرم حضرت زینب(ع) به بازسازی و مرمت بخش‌های خسارت وارده آمده به آن در نتیجه حملات تروریست‌ها اقدام کردند.

علاوه بر حرم حضرت زینب(ع) در دمشق، سوریه مکان‌های گردشگری دینی و زیارتگاه‌های مهم و مساجد متعدد دارد که مهم‌ترین آنها شامل مسجد جامع اموی در حلب، حرم حضرت رقیه(ع)، مقام حضرت هابیل(ع) در دمشق و زیارتگاه «عمار بن یاسر» در رقه است.

مسجد جامع اموی دمشق کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید -  کجارو

گردشگری دینی می تواند فعالیت اقتصادی در سوریه را رونق ببخشد، به همین دلیل برای اقتصاد یکپارچه نیاز به خدمات کامل از جمله حمل و نقل، غذا، نوشیدنی، ارتباطات، بازیابی و مسایل دیگر است تا از این مسیر بتوانند گردشگران و زائران بیشتری را جذب کنند.

در بازه زمانی جنگ سوریه خسارت‌های بسیاری به مناطق مختلف گردشگری و مذهبی این کشور وارد آمده است که این مسئله نیاز به کمک‌های مالی بسیار برای بازسازی آثار باستانی و مناطق مختلف این کشور را دارد.

درحال حاضر دولت سوریه برای جذب سرمایه به گردشگری دینی روی آورده است، به طوری که تعداد زائران عراقی که در چارچوب گردشگری دینی به سوریه می آیند، افزایش یافته است.

«سوریه» پسا داعش مقصد گردشگری دینی

یاسین شریف الحجیمی، کاردار سفارت عراق در دمشق می گوید: تعداد زائران عراق به سوریه طول سال جاری25 درصد افزایش یافته است.

محمد رامی مرتینی، وزیر گردشگری سوریه نیز می گوید: انتظار می رود که تعداد گردشگران و زائران عراق به سوریه تا پایان سال جاری به 300 هزار نفر برسد.

برهمین اساس می توان گفت شکوفا شدن گردشگری دینی در سوریه می توانند نگرانی‌های اقتصادی مردم این کشور را کاهش دهد و تاثیرات اجتماعی مثبت بر این کشور داشته باشد.

بازگشایی مرقد «هابیل» در دمشق

کد خبر 1735848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha