توزیع تجهیزات کتابخانه ای بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات کتابخانه ای بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تجهیزات  کتابخانه ای شامل قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به هر کانون یک قفسه، یک میز و چهارتا صندلی اهدا شده است، افزود:  تجهیزات به کانون های درخواست کننده از  شهرهای زاهدان، خاش، ادیمی و نیمروز اهدا شده است.

پودینه  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه مخزن دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.                                                                                                                                                            

    مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان به فعالیت کتابخانه های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.                                                                                                                                  

  پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.  

کد خبر 1735874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha