از ضعیف بودن اعتبارات در حوزه فرهنگ تا فقدان مسجد در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث مساجد در استان گریزی زد و گفت: در همین شهر یاسوج برخی مناطق شهر فاقد مسجد هستند و برخی مساجد نیز ناقص و نیازمند تکمیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به اینکه ائمه جمعه رئیس شورا هستند، ضمانت اجرایی ندارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه جایگاهی که برای شورای فرهنگ عمومی تعریف شده در اجرا این گونه نیست، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی بین دستگاه‌های مختلف توزیع می‌شود، ضرورت دارد که تمرکز لازم در این زمینه وجود داشته و بودجه حوزه فرهنگ نیز مشخص باشد.

وی به نگرانی مقام معظم رهبری در زمینه بحث تبلیغ اشاره کرد و افزود: بسیاری از روستاهای استان فاقد روحانی که محور فرهنگ هستند بوده و ضرورت دارد در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه در زمینه تبلیغ که زیرساخت آن روحانی، مسجد و خانه عالم است باید فراهم شود، بیان کرد: خانه عالم در برخی از روستاها وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات در حوزه فرهنگی را ضعیف دانست و افزود: برخی روستاها جمعیت خوبی دارند ولی فاقد خانه عالم هستند.

وی به بحث مساجد در استان گریزی زد و ادامه داد: در همین شهر یاسوج برخی مناطق شهر فاقد مسجد هستند و برخی مساجد نیز ناقص و نیازمند تکمیل هستند.

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها تا حدودی برای کار فرهنگی فراهم شود، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم باید زیرساخت‌ها در این زمینه ایده‌آل باشد ولی حداقل باید تا حدودی این مقدمات فراهم باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این چین مطالب بر اساس اطلاعات میدانی مطرح می‌شود، تصریح کرد: در زمینه حضور مدیران در نشست‌های شورای فرهنگی عمومی باید اهتمام ویژه در این زمینه وجود داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه ائمه جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی هستند هیچ گونه اعتبار و تجهیزاتی در اختیار ندارند و ضرورت دارد در این مسیر همکاری لازم صورت گیرد.

کد خبر 1735897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha