شهدای رسانه افکار عمومی دنیا را بیدار کردند

مقدم فر با اشاره به موفقیت خبرنگاران جبهه حق در عملیات طوفان الاقصی، گفت: به رغم تجهیزات اندک، خبرنگاران جبهه حق موفق شدند تا حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به دنیا مخابره کنند و در راه بیان حق و حقیقت، حدود ۶۰ خبرنگار شهید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حمیدرضا مقدم فر در همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها» که در سالن غدیر دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار شد، با تحلیل عملکرد رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف اعلامی، گفت: رسانه های بزرگ غربی که در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، یک حرف مشترک در تکنیک و تاکتیک داشتند مبنی بر اینکه روایت ها می توانند بر واقعیت ها و حقایق غلبه کنند و از این طریق افکار عمومی را مدیریت کنند که این همان جنگ شناختی و مدیریت ادراک است که در سال های اخیر با آن مواجه بودیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رسانه های غربی تلاش می کنند آنچه را که خود می خواهند بازنمایی و روایت کنند نه واقعیت ها را، افزود: به رغم آنکه ساخت روایت ها به عنوان تکنیک همواره در دست غرب و صهیونیست بوده است اما عملیات طوفان الاقصی نشان داد که واقعیت ها بر ساخت روایت ها اولویت دارد.

وی تصریح کرد: در جنگ غزه؛ هم در میدان رزم و هم در جنگ روایت ها با یک نبرد نامتقارت مواجه بودیم چراکه در یک طرف رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح با همه فناوری های روز حوزه نظامی و در مقابل مردم مظلوم غزه قرار داشتند، در بعد رسانه ای نیز عدم تقارن در بیان روایت ها کاملا مشهود است.

مقدم فر خاطرنشان کرد: به رغم تلاش رسانه های صهیونیست برای تغییر روایت های میدان نبرد، واقعیت برای دنیا آشکار شد و رسانه های صهیونیستی نتوانستند جای ظالم و مظلوم را تغییر دهند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دلایل ناتوانی رسانه های صهیونیست، گفت: جبهه حق و عدل طرف مقابل ظالمان بود بنابراین نتوانستد حقایق را کتمان کنند.

وی ادامه داد: کشتار ظالمانه زنان و کودکان، ویرانی و غصب خانه های فلسطینیان از سوی صهیونیست ها کاملا مشهود بود و در مقابل جبهه عدل با صف آرایی در برابر ظلم به مقابله با این جنایات پرداخت چراکه سنت الهی بر این است که حق و واقعیت باید آشکار شود.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای توام با نبرد در میدان، گفت: دروغ پراکنی، شایعه سازی، بزرگ نمایی و کوچک نمایی از جمله اقداماتی است که در جنگ روانی انجام می شود اما سرانجام دروغ آشکار خواهد شد.

مقدم فر با اشاره به مصادیق روایت های دروغین اسرائیل غاصب از میدان نبرد، گفت: در روزهای آغاز عملیات طوفان الاقصی، دشمن به دروغ خبر سر بریدن کودکان اسرائیلی را مطرح و رسانه ای کرد و تلاش کرد تا با استناد به آن، حماس را به داعش تشبیه کرده و وجهه اش را تخریب کند اما موفق نشدند و واقعیت آشکار شد.

وی با اشاره به موفقیت خبرنگاران جبهه حق در عملیات طوفان الاقصی، خاطرنشان کرد: به رغم تجهیزات اندک، خبرنگاران جبهه حق موفق شدند تا حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به دنیا مخابره کنند و در راه بیان حق و حقیقت، حدود ۶۰ خبرنگار شهید شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات خبرنگاران و فعالان حاضر در جبهه حق در آشکارسازی چهره واقعی صهیونیست ها برای افکار عمومی، گفت: سال‌ها پیش امام خمینی(ره) دراین‌باره روشنگری کردند و امروز همه ماهیت اسرائیل و حامیانش را می‌شناسند و چهره واقعی لیبرال‌دموکراسی نمایان شده است و همه آن دست چدنی را که زیر مخمل پنهان شده بود، دیده‌اند.

مقدم فر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با آقای هنیه، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند:« شما و مردم فلسطین استقامت کردید پس طبق سنت الهی پیروز خواهید بود.»

وی در ادامه گفت: پرداختن به صفت نژادپرستانه و آپارتاید آن یکی از زمینه های روشنگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی است که این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وجود دارد. یک فهم و ادبیات مشترک درباره مساله آپارتاید در دنیا وجود دارد و همه آن را پدیده ای قبیح می دانند البته آپارتاید رژیم صهیونیستی با آپارتاید آفریقای جنوبی در گذشته متفاوت است.

مقدم فر در توضیح آپارتاید آفریقای جنوبی گفت: مساله سیاه پوست و سفید پوست در آن دوران مطرح بود اما در موضوع صهیونیست ها، خود را قوم برتر می دانند و سایر نژادها و اقوام را پست می شمارند به طوریکه تئودور هرتسل که پدر صهیونیستها محسوب می شود، اصلاً مذهبی نبود و اینها هم نژادپرستی‌شان اصلاً‌ بر مبنای دین و مذهب نیست و برای همین است که بسیاری از یهودیان دنیا و علمای آنها، با صهیونیسم مخالف هستند.

کد خبر 1735901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha