رادیکالیسم و محدویت علیه مسلمانان در غرب

لوفیگارو در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب راستگرای افراطی ضد اسلامی هلند، گزارش داد: برخی از کشورهای اروپایی موضع رادیکال نسبت به اسلام دارند و محدودیت‌هایی برای حجاب، ساخت مساجد و مهاجرت اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «ژان مارک گونین» با انتشار گزارشی درروزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: پیروزی غیرمنتظره حزب آزادی در انتخابات پارلمان هلند به رهبری «گرت ویلدرز» با تکیه بر امور مبتنی بر ضد مهاجرت و نفرت پراکنی علیه اسلام رخ داد، این درحالی است که برخی از کشورهای اروپایی نیز برای محدودکردن اسلام تلاش می کنند.

این روزنامه نوشت: این موضع رادیکال علیه اسلام همان چیزی است که اساس ایدئولوژی ویلدرز را از سال 2004 تشکیل داد. او پس از ترور«تئو ون گوگ» کارگردان ضد اسلامی هلند، حزب سیاسی خود را تاسیس کرد.

ویلدرز معتقد است که این دین در هلند جایی ندارد و قرآن را «کتاب فاشیستی» دانست و خواستار ممنوعیت توزیع آن شد.

لوفیگارو نوشت: موفقیت «ترامپ هلند» - به دلیل شباهت او از نظر مدل مو و مواضعش درباره مهاجرت و اسلام و سایر موارد به دونالد ترامپ به این نام معروف شده است- در این انتخابات برنامه‌هایی را مشخص می کند که می تواند برای دولتش اجرا کند، درصورتی که بتواند ائتلافی در پارلمان لاهه تشکیل دهد.

در این گزارش آمده است: علاوه بر توقف مهاجرت که پس از 2002 به هلند 10 برابر شده است، ویلدرز ممکن است یک همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا و توقف همه کمک‌ها به اوکراین و ممنوعیت ساخت مساجد، مدارس اسلامی و پخش قرآن کریم سازماندهی دهی کند.

در همین حال، «رابرت فیکو» نخست وزیر اسلواکی که در سپتامبر گذشته دوباره انتخاب شد، به مانند ویلدرز فکر می کند و معتقد است که اسلام جایی در اسلواکی ندارد.

فیکو که پنج سال پیش مجبور شده بود از سمت خود استعفا دهد، قانون ضد اسلامی مبنی بر ممنوعیت به رسمیت شناختن دین اسلام تصویب کرد که رئیس جمهوری وقت اسلواکی با آن مخالفت کرد. اما وی پس از بازگشت به قدرت آماده شد تا حمله خود به مسلمانان را از سر بگیرد.

قصد فیکو هرچه که باشد، وضعیت نزدیک به شش هزار مسلمان در اسلواکی منحصر به فرد است، زیرا این کشور تنها کشور در اتحادیه اروپاست که مسجدی ندارد. اما در براتیسلاوا، یک مرکز فرهنگی کوردوبا وجود دارد که یک نمازخانه دارد و تنها روز جمعه از آن استفاده می شود.

در کشورهای دیگر اروپایی نیز محدودیت‌های اسلامی به طور اساسی برای لباس زنان و حجاب وجود دارد. در کشورهای اتریش، فرانسه، بلژیک، بلغارستان و هلند حجاب در مدارس دولتی، بیمارستان‌ها و وسایل حمل و نقل ممنوع است. همچنین در ایالت‌های مشخصی در آلمان و ایتالیا و شهرهای اسپانیا محدودیت‌هایی برای مسلمانان وجود دارد.

همچنین حجاب در لوکزامبورگ، سوئیس و نروژ(در مدارس دولتی و دانشگاه‌ها)، در کوزوو(در مدارس دولتی) و در بوسنی و هرزگوین(در دادگاه‌ها، سایر موسسات قضایی) ممنوع است.

کد خبر 1735904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha