جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه برگزار شد

جشنواره معرفی کارفرمایان برتر تامین اجتماعی استان با معرفی ۶ کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه امروز دوشنبه ۶ آذر ماه مراسم جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان با حضور  نمایمدگان مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار، جمعی از کارفرمایان و مسئولان استان برگزار شد.

جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه برگزار شد

ماهانه حدود ۵۴۳ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان در استان کرمانشاه پرداخت می‌شود

براساس این گزارش، اسفندیار کاکایی با اشاره به اینکه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی در استان داریم،گفت: در حال حاضر تعداد بازنشستگان استان ۸۵ هزار نفر است که ماهانه حدود ۵۴۳ میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی(فوت) سازمان در حال پرداخت است لذا در حال حاضر به ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی و ۸۴ هزار مستمری بگیر در استان وجود دارد.

وی  با اشاره به مراحل معرفی کارفرمای نمونه در استان ،خاطر نشان کرد: برای معرفی کارفرمای برتر، آن‌ها در چهار سطح و ۱۱ شاخص مختلف مورد بررسی قرار گرفته که  امروز از ۶ کارفرمای برگزیده تجلیل خواهد شد.

کاکایی تصریح کرد:بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور را در قالب دیگر چالش‌های مهم تأمین اجتماعی است و این مهم نیازمند توجه مسئولان است که امیدواریم مرتفع شود.

جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه برگزار شد

رکن اصلی تأمین اجتماعی را کارفرمایان تشکیل می دهند 

در ادامه عبدالرضا مصری ،گفت:کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند اما رکن اصلی تامین اجتماعی کارفرما است و حفظ شأن و حرمت کارفرمایان به ازای تولید، عدم وابستگی به بیگانگان ،رشد و توسعه کشور و بکارگیری افراد و ایجاد اشتغال باید حفظ شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود:پرداخت حق بیمه و بازنشستگی زود هنگام در مشاغل سخت و زیان آور که یکی از مشکلات تامین اجتماعی است که در دنیا به کارفرمایان مشاغل زیان‌آور و سخت فرصت می‌دهند تا  آسیب‌ها را برطرف کنند اما در کشور ما این آسیب‌ها عملا به مزیت تبدیل شده و از بیمه‌ها برای جبران خدمات آسیب‌زای خودشان سو استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:نظام تامین اجتماعی، کرامت بخش و آرامش بخش است و کارفرمایان با تامین معاش و زندگی کارگران، سالانه مبالغ زیادی را به دولت کمک می کنند اما متاسفانه متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند، حرمت آنها حفظ نمی شود و لذا همه دستگاه های اجرایی باید حرمت کارفرمایان را بگیرند.

مصری  با اشاره به اینکه همسویی با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی‌ است، گفت: در واقع، اصول و روش‌های این سازمان طوری طراحی شده است که این اهداف را سرلوحه راه خویش قرار دهند. از طرفی رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باعث ازدیاد جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود از طرف دیگر، پوشش بیمه‌ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد شدن امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقای بهره‌وری نیروی کار  می شود.

جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه برگزار شد

گفتنی است در پایان این جشنواره از یوسف شکوهی کارفرمای سردخانه دو منظوره، نبی رسولی کارفرمای واحد تولید آسفالت، توفیق فرخی کارفرمای شرکت تعاونی خوراک دام، علی خسروی کارفرمای شرکت کاغذ معدنی، کامران عبدالله کارفرمای شرکت پرتو گسترش کازیو و محمد ملکی کارفرمای شرکت ایران خودرو کرمانشاه- که به عنوان کارفرمای برتر ملی نیز شناخته و تجلیل شدند.

کد خبر 1735913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha