سهم خود را از میراث مادری حضرت زهرا سلام‌الله علیها مانند حاج قاسم برداریم

امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که سهم ما از این میراث مادری چیست؟ بیان کرد: حاج قاسم سهم خود را از این میراث مادر پُر و پیمان برداشت و  شخصیت او به طور کامل تحت تاثیر حضرت زهرا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، عصر دوشنبه(۶ آذر) در نشست صمیمی با دختران تمدن ساز کرمان پس از استماع سخنان تعدادی از دختران اتحادیه استان، گفت: نوجوان اگر کُنش‌گر و در میدان حل مسئله نباشد؛ خود تبدیل به مسئله و طعمه شده و در دام دشمن جنی و انسی قرار می گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با تاکید بر اینکه باید با استفاده از شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزان، گفتمان‌سازی کرد؛ افزود: قدرشناسی و شکر، حس خوب برخی از دانش‌آموزان اتحادیه است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تصریح کرد: آنچه در الگوی تعالی دختران استخراج کردیم کاملاً مبتنی بر معارف، فرهنگ و سیره قاطمی  و از سرمایه‌های تشکیلاتی ما است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: همه بانوان و دختران ما فرصت زندگی در این دنیا را باید با الهام گرفتن از نور حضرت زهرا سلام‌الله علیها که تجلی و نور علی نور است و از این کانون و منبع بی‌پایان نور سهم خود را برداریم که متن این قسمت است و بقیه زندگی حاشیه است.

وی با طرح این پرسش که سهم ما از این میراث مادری چیست؟ بیان کرد: حاج قاسم سهم خود را از این میراث مادر پُر و پیمان برداشت و  شخصیت او به طور کامل تحت تاثیر حضرت زهرا بود.

حاج علی‌اکبری با افزودن این مطلب که رسول اکرم نسخه خانمانه زهرا سلام الله است و رسالت مردانه در شخصیت پیامبر است اما حقیقت پشت پرده همان فاطمه سلام الله علیها است؛ اظهار کرد: شرف یک دختر نسبت ویژه‌ای است که با حضرت صدیقه اطهر دارد و از فطرت فاطمی که فطرت توحیدی است خود را کشف می کند.

وی اساس و ریشه الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها را طهارت دانست و این طهارت را شامل پاکیزگی فطری، باطنی، اخلاقی، عملی عنوان و بیان کرد: آلوده نبودن بسیار مهم است که در میان دنیای پر از ویروس امروز واقعاً یک مجاهدت است.

حجت الاسلام علی‌اکبری بر توجه به حیا به عنوان شرم خردمندانه و عاقلانه و سهم ما از حضرت زهرا سلام الله علیها تاکید و تصریح کرد: آن حضرت در مقام صبر بود و سخت‌ترین امتحانات عالم به ایشان عرضه شد و ایشان از خود ظرفیت نشان داد.

وی با بیان اینکه خداوند فرشتگان را به تماشای نماز حضرت زهرا سلام الله علیها می فرستاد؛ داشتن روحیه خدمتگزاری و گره‌گشایی و میهمان‌داری و سفره‌داری از دیگر ویژگی‌های آن حضرت عنوان کرد و گفت: فاطمه یعنی کسی که همه سرمایه‌های خود را برای برافراشتن پرچم ولایت به میدان می‌آورد و مثل کوه کنار امام خویش می‌ایستد.

حاج علی‌اکبری در پایان با بیان اینکه طوفان الاقصی همه معادلات امروز ما را تغییر داد و دکترین مقاومت امروز به بار نشسته است؛ رزمندگان مقاومت را فرزندان امامین انقلاب دانست همه تحت قیادت حاج قاسم حرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ روزی در تاریخ اتحادیه بهتر از امروز برای تبیین وجود ندارد؛ گفت: حق این روزهای خوب را ادا کنید.

کد خبر 1735921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha