هفته پژوهش و فناوری خراسان جنوبی برگزار می‌شود

لامعی گفت: هفته پژوهش و فناوری خراسان جنوبی از 11 تا 17 آذرماه در خراسان جنوبی برگزار و پژوهشگران برتر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی امروز (6  آذر ) در نشست خبری هفته پژوهش با بیان اینکه امام راحل بسیجیان را دعوت به جهاد علمی کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به جنش نرم افزاری، گفتمان تولید علم و شعارهای فرهنگی سالانه و حتی اقتصادِ تکیه بر فرهنگ تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه تولید علم، فناوری و پژوهش در منظومه فکری امامین انقلاب دیده می شود، گفت: در دانشگاه ها یکی از اسناد راهبردی مد نظر؛ سند اسلامی کردن دانشگاه ها است 70 درصد سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاه ها به حوزه های مشخص و علم و فناوری و 20 درصد به مباحث فرهنگی  اشاره دارد.

وی کلیدواژه دوم بیانیه گام دوم انقلاب را امیدآفرینی در میان جامعه عنوان کرد و افزود: واژه سوم که در بیانیه به وضوح و با تاکید آمده مباحث علم و فناوری است که کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه پژوهش و تحقق اولین اندیشکده مطالعات راهبردی توسعه خاوران مستقر در دانشگاه را داریم افزود: اندیشکده حکمرانی و قانون گذاران را برای استفاده نخبگان و انتقال تجربیات استان ها به مرکز پژوهش های اسلامی را داریم و بنیاد احیای حفظ آثار مکتوب شرق در دانشگاه مستقر شده است که وظیفه آن جمع آوری مدارک میراث این خطه از ایران است تا سبب غنای بیشتر این خطه از ایران شود.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز ستاد علم و فناوری از وظایف دانشگاه بیرجند است که تشکیل شده و با توجه به ظرفیت نخبگانی و صاحب نظران در هفتم دی ماه این هیئت با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رسما آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان اسلام؛ موضوع پژوهش و تحقیق جایگاه ویژه ای دارد، گفت: تمدن سازی در قرن سوم و چهارم به مدد فرهنگ ایرانی و مباحث پژوهشی و تحقیقاتی است.

لامعی گفت: در هفته پژوهش، پژوهشگران برتراستان  تجلیل خواهند شد، همچینین حضور در شورای فرهنگ عمومی و اداری استان و دیدار با نماینده ولی فقیه استان از برنامه های هفته پژوهش است.

کد خبر 1735939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha