اعلام آمادگی بعثه حج ایران برای انتقال تجارب به پژوهشگاه ملی اندونزی

در بازدید سرپرست حجاج ایرانی از پژوهشگاه ملی اندونزی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برآمادگی بعثه حج کشورمان برای انتقال تجارب به پژوهشگاه ملی اندونزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به اندونزی سفر کرده است امروز ضمن حضور در پژوهشگاه ملی این کشور با رئیس و چند تن ازمعاونین و مدیران این مرکز پژوهشی دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار با بیان ویژگی های خوب حجاج اندونزی، به تجارب و ظرفیت های بعثه حج جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر آمادگی این مجموعه برای انتقال آن به پژوهشگاه ملی اندونزی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم کودک کش اسرائیل ، رفتار مسلمانان اندنزیایی را در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه ستودنی توصیف کرد.

بر پایه این گزارش، در این دیدار رئیس پژوهشگاه ملی اندونزی ضمن معرفی این پژوهشگاه و ظرفیت های آن، از ارتباط با مجموعه حج جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و با اشاره به جایگاه ایران در حوزه حج ، آمادگی برای ارتباط و همکاری با این مجموعه را اعلام کرد. درادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید حکیم الهی رئیس مرکز اسلامی جاکارتا هم به ظرفیت های پژوهشگاه ملی اندونزی و بعثه حج کشورمان اشاره کرد و حجت الاسلام والمسلمین منصور میر احمدی معاون امور بین الملل بعثه لزوم تقویت ارتباط میان این پژوهشگاه با مراکز علمی ایران را مورد تاکید قرار داد.

این گزارش حاکیست، در پایان این دیدار، همایش تجربه بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در احیای تراث حج با حضور نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب درسخنرانی خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و یادآوری وضعیت مسلمانان مظلوم غزه ، به وضعیت کنونی مدیریت سفرهای حج و عمره در جمهوری اسلامی ایران و چگونگی اعزام زائران ایرانی و حضور دراماکن مذهبی در مکه و مدینه اشاره کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به فلسفه برگزاری حج با استناد به سخنان حضرت فاطمه (س) اشاره و بر تلاش کشورمان برای شناسایی و تقویت تراث حج با بهره گیری از پژوهشکده حج و زیارت در قم تاکید کرد.

وی با بیان ظرفیت های علمی و پژوهشکده حج و زیارت ، به فعالیت های این پژوهشکده درزمینه احیای تراث اسلامی ، چاپ کتب و مجلات و موسوعه نویسی در حوزه حج ، تاسیس کتابخانه تخصصی و راه اندازی موزه حج و برگزاری همایش ها و نشست های مختلف در این حوزه اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، درابتدای این همایش رئیس پژوهشگاه ملی اندونزی و رئیس مرکز اسلامی جاکارتا هم اهداف برگزاری این همایش را تشریح کردند و دیگر سخنرانان نیز با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حج ، برگزاری این همایش را زمینه ساز بهره گیری اندونزی ازتجربه حج کشورمان دانستند.

کد خبر 1735959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha