شناخت مفاخر و عالمان دین برای جوانان هویت‌آفرین و پیش‌برنده است

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تاکید کرد: مفاخر خود را بشناسند که هویت آفرین و پیش‌برنده بوده و  انگیزه ها را برای رفتن به سوی فضیلت ها گسترش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، دوشنبه شب(۶ آذر) در مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان در حسینیه ثارالله گفت: جلسه تکریم عالمان و شخصیت های برجسته که در پرتو نور ایمان و عمل صالح به رتبه های بالا رسیدند تزیینی و تشریفاتی نیست که عمل به فرمان پروردگار است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: خداوند نام انسان‌های بزرگ را خود می‌برد و دستور می‌دهد این یادها در محیط جامعه به صورت برجسته باشد زیرا تربیت کننده و هویت آفرین و الهام بخش است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله جعفری سالهای سال در صراط مستقیم بود و هیچ اعوجاجی در او وجود ندارد و از اول همراه با ولی فقیه زمان خود بود پس وقتی از او صحبت می‌کنید، در واقع درباره ثبات قدم در صراط مستقیم می‌گویید.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: آیت الله جعفری در قریب یک قرن زندگی با حضور در میدان انجام وظیفه می‌کند و محکم در صراط مستقیم گام برمی‌دارد که این خیلی الهام بخش است و باید در محیط افکار عمومی استان و سایر بلاد از سیدیحیی جعفری یاد کرد که مساوی با یاد ثبات قدم در صراط مستقیم است.

وی حرکت به سمت معرفت، اشتیاق به اساتید خوب و بِه‌گزینی استاد با شخصیت‌هایی چون علامه طباطبایی و آیت الله مشکینی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله جعفری عنوان کرد که به خصوص برای نسل جوان الهام بخش است و ادامه داد: او اهل سرمایه گذاری درباره اهداف دینی بود و این یعنی ترویج جهاد کسی که سالهای سال در میادین خطر در حال مجاهدت و در دوران دفاع مقدس پشتوانه بزرگی برای لشکر ثارالله بود و ببینید سرداران بزرگ استان و در صدر آنان شهید سلیمانی همه نسبت به او چه حسی دارند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری بصیرت آیت الله جعفری در صحنه های خاص و در فتنه ها، به ویژه مواضع جدی، محکم و پیش‌برنده آن مرحوم در فتنه ۸۸ را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مجلس، گرامیداشت روشن‌بینی او هم هست و در واقع از پارسایی و صداقت و صفای او یاد می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمل او مصداق کسی بود که شما را به آخرت ترغیب می‌کند؛ توجه به قیامت و حساب و کتاب و خداترسی و سبکبار بودن و بی رغبتی به دنیا از ویژگی‌های او است و این مجلس قدرشناسی از سالهای سال مجاهدت او در صیانت از حفظ هویت دینی استان و روحیه جهاد و شهادت در استان است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در ادامه‌ی مراسم بزرگداشت برای چنین شخصیتی باید کارهای تکمیلی و هنری و تبیینی انجام شود و جوانان مفاخر خود را بشناسند که هویت آفرین و پیش‌برنده بوده و  انگیزه ها را برای رفتن به سوی فضیلت ها گسترش می دهد، تصریح کرد: آیت‌الله جعفری حق بزرگی گردن ما دارد.

وی در بخش دوم سخنانش با اشاره به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، به سوره مبارکه کوثر اشاره و تصریح کرد: کوثر؛ کلیدواژه عجیبی است و تطبیق آن به طور خاص و بر اساس منابع شیعه و سنی، حضرت زهرا سلام الله علیها است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه کوثر حاکی از کثرت و فراوانی و فراگیری و برکت است؛ این واژه و ترکیبات این سوره در قرآن را منحصربفرد خواند   گفت: این کوچکترین سوره قرآن اما از بزرگترین سوره‌ها به جهت باطن است.

وی با اشاره به سیادت در ایران اسلامی و امامین انقلاب؛ اظهار کرد: تفسیر سوره کوثر جلوی چشم ما است و امروز صهیونیسم جهانی در برابر خطی که مادر مقاومت ترسیم کرده، زانو زده و رسوایی آنان عالم‌گیر شده است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در دنیا گفت: امروز تظاهرات ضدصهیونیستی در مرکز تولد صهیونیسم یعنی لندن و در آمریکا ادامه دارد و این تحولات بزرگ روزگار ما به کرمان(به دلیل وجود حاج قاسم) برمی‌گردد.

کد خبر 1735966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha