حضرت زهرا (س) الگویی شایسته برای بشریت است

جانجانی با اشاره به اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(س) از تمامی ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، عاطفی و سیاسی نمونه و الگویی است، گفت:حضرت زهرا(س) در دفاع از حقانیت ولایت زمان خود پایدار بودند و در دفاع از حریم ولایت ایستادگی کردند و بر این اساس الگویی شایسته برای بشریت هستند.

زهرا جانجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  به سبک زندگی فاطمی و شاخصه‌های موجود در زندگی و حیات خاندان عصمت و طهارت(ع)، به جایگاه رفیع و نورانی بیت الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در درب منزل دخترش حاضر می‌شد، همیشه درب می‌زد و اجازه ورود می‌گرفت؛ حتی پیامبر اکرم(ص) بدون اجازه به این خانه وارد نمی‌شد و معتقد بود همان خانه‌ای است که در آیه نور بدان اشاره شده است. هرچند که بعدها دشمنان اهل بیت(ع)، حرمت و قدا است این خانه را شکستند و به شکل عدوانی وارد این خانه شدند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: بهترین بانوان از نگاه اهل‌بیت(ع) و سیره اهل‌بیت(ع)، بانویی است که نسبت به فرزندان و همسرش دلبسته باشد لذاحضرت زهرا چنین خصلتی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: زندگی آن حضرت را باید در ابعاد مختلفی شناخت و مطالعه کرد؛ به‌ویژه سبک زندگی ایشان که نیاز جدی و ضروری جامعه امروز اسلامی است. نیازی که لازمه آن فرهنگ‌سازی بیشتر و تلاش جهادگونه است تا نسل امروز هر چه بیشتر با منش و سیره اهل‌بیت (ع) آشنا شود و از آثارو برکات بی پایان این گوهرهای ناب درس بگیرد و به کمال برسد همچنین می‌توان از ایشان سرمشق گرفت از این‌روی اگر در زندگی آن بانوی بزرگ تأمل کنیم به نکاتی می‌رسیم که عمل به هر بُعد آن منجر به سعادت دنیوی و اخروی ما می‌شود.

جانجانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نمونه کاملی از مادر و همسری نمونه و شخصیتی اثرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستند که باید الگوی زن مسلمان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه اظهار کرد: قطعاً با الگوبرداری از حضرت زهرا(س) می‌توان به خدا رسید و زندگی معنوی و سراسر از نور داشت که در این فضا قطعاً پایداری خانواده تضمین شده است.

وی گفت:حضرت زهرا (س)، در امتداد زندگی با برکت و نورانی خود و در مسیر رسیدن به کمالات الهی، در کنار امیرمومنان علی (ع) راسخ و ثابت‌قدم حرکت کرد و با آن‌که از شخصیت والای اجتماعی، سیاسی و معنوی برخوردار بود، زمانی که احساس کرد، حریم ولایت مورد تعرض قرار گرفته‌است درنگ نکرد و به دفاع از ولایت پرداخت.

کد خبر 1736057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha