اصلاح فرد و جامعه از برکات امربه معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر برکات فردی، اجتماعی، معنوی، اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد، گفت: اصلاح فرد و جامعه از برکات مهم امربه معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۷ آذر)، در جمع دبیران شوراهای امربه معروف و حراست دانشگاه های استان لرستان اظهارداشت: خداوند امربه معروف را برای مصلحت و اصلاح جامعه واجب کرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه فریضه امربه معروف و نهی از منکر برکات فردی خودسازی و اصلاح انسان را به دنبال دارد، افزود: اصلاح جامعه از دیگر برکات امربه معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در مقابل نیازمندی های جامعه به دو دسته تقسیم می شویم، گفت: دسته اول گروهی هستند که در برابر نیازمندی های مادی جامعه احساس مسئولیت می کنند و گروه دیگر کسانی هستند که علاوه بر نیازمندی های مادی در برابر نیازمندی های معنوی و فرهنگی احساس مسئولیت می کنند و این گروه دوم وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: امربه معروف انجام بده تا اهل معروف باشید.

وی با بیان اینکه اصلاح انسان از برکات امربه معروف است، گفـت: در کنار برکات اجتماعی و اقتصادی جامعه، امربه معروف ونهی از منکر برکات معنوی در پی دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: فردی که امربه معروف و نهی از منکر می کند در نیکی و ثواب آن عمل شریک می شود و یا اینکه به صورت قلبی در برابر انجام منکرات واکنش نشان دهد، این حرکت به دنبال آن نجات از قهر خداوند را در پی دارد.

وی به چالش های پیش روی امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: باید به صورت تخصصی و با برنامه در این راستا ورود پیدا کرد و نبای اجازه دهیم که جای معروف و منکر عوض شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت:  در برگزاری این کرسی ها با روشنگری و بصیرت افزایی باید ارزش ها را ترویج دهیم.

وی یادآور شد: اگر ارزش ها و معروفات اگر ترک شود آفت و بلاهایی به دنبال خواهد داشت و جامعه دیگر جامعه سالمی نخواهد بود.

کد خبر 1736058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha