ایام شهادت حضرت فاطمه (س) فرصتی برای بیان فضیلت اهل بیت (س) است

حجت الاسلام احمدی گفت:ایام شهادت حضرت فاطمه (س) فرصتی برای بیان فضیلت اهل بیت (س) است لذا احیا، حفظ و گسترش روضه خانگی در استان، موجب دوام و قوام خانواده می شود.-

 حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ فاطمی در کرمانشاه ،گفت: حضرت زهرا(س) عصاره عالم بشریت و نشانه نبی مکرم اسلام است که به تنهایی در عصر خفقان و فتنه کوری که منافقین ایجاد کرده بودند، علم تبیین را بر دوش کشید و با حمایت و پشتیبانی از ولایت اجازه نداد مسیری که پیامبر اکرم ترسیم کرده بودند، منحرف شود و در این راه نیز به شهادت رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود : حضرت زهرا (س) بهترین الگوی برای جامعه ما در دفاع از ولایت و امام است. 

وی خاطر نشان کرد: پویش «چادر من، پرچم عزای مادر» با همکاری بانوان قرآنی و هیئتی برای سیاه‌پوش کردن محلات کرمانشاه برگزار  و از طرف اساتید خطاطی نام مبارک حضرت زهرا(س) بر روی این چادرها نوشته و به عنوان پرچم عزای حضرت زهرا (س) آماده و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا محلات در ایام فاطمیه سیاه‌پوش شوند و طی آن پرچم‌های عزای شهادت حضرت زهرا(س) در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد:جلسات خانگی و احیای سنت حسنه روضه‌های خانگی که از گذشته بوده همچنین احیا و اجرای روضه خانگی از جمله برنامه‌هایی است که موجب تقویت معنویت و برکت در بنیاد خانواده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به برنامه‌هایی که در مساجد و حسینیه‌ها برای فاطمیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید خانه‌ها نیز عزادار حضرت فاطمه (س) باشد همچنین روضه‌های خانگی در دهه اول و دوم فاطمیه در منازل، هیئت‌ها، تکایا و مساجد در حال برگزار شدن است.

وی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز ۲۶ آذرماه جاری اجتماع بزرگ مذهبی با حضور مردم شهید پرور وخانواده معظم شهدا  در مقابل مسجد جامع کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1736077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha