افتتاح دو مدرسه خیرساز در مشهد

داوری از برگزاری آیین بهره‌برداری از دبستان دخترانه خیّرساز در منطقه تبادکان و کلنگ‌زنی دبستان ۹کلاسه در محله تپه‌سلام مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  صبح امروز آیین بهره‌برداری از  دبستان دخترانه خیّرساز "فاطمه پورسید آقایی" در روستای "کشف" در منطقه تبادکان و کلنگ‌زنی دبستان ۹کلاسه در محله تپه‌سلام مشهد در امتداد اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی به‌صورت هم‌زمان برگزار شد.

محسن داوری ، فرماندار مشهد در این مراسم گفت: متأسفانه حقیقت این است که سرانه آموزشی در شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و به‌موازات افزایش جمعیت دانش‌آموزان شاهد فعالیت مدارس دوشیفته و سه‌شیفته در برخی مناطق هستیم. 
وی ادامه داد: برهمین اساس، طرح زیرساختی «سه‌شنبه‌های مهر» در دست اجراست که در قالب آن، هر هفته در روزهای سه‌شنبه یک مدرسه افتتاح و به صورت هم‌زمان، عملیات عمرانی احداث یک مدرسه دیگر آغاز می‌شود.


داوری گفت: در مجموع حدود ۲۵ مدرسه با مشارکت خیران به صورت اهدای زمین، مشارکت در ساخت و یا تامین همزمان زمین و ساخت و تجهیز مدرسه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
فرماندار مشهد افزود: هدف ما این است که از ظرفیت خیّران برای افزایش سرانه آموزشی استفاده کنیم و در این شرایط، تا اردیبهشت سال آینده در مجموع ۲۴ مدرسه به جریان آموزشی مشهدالرضا(ع) افزوده خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر 1736097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha