یکی از بهترین راه های کسب سرمایه در دنیا عزادارای برای حضرت فاطمه زهرا (س)  است

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بهترین راه های کسب سرمایه در دنیا همین مجالس روضه، از جمله مجلس عزادارای برای بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم» امشب در مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: انسان برای بقاء  و ادامه حیات خود، به دنبال تلاش برای کسب سرمایه است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امام معصوم (ع) می فرمایند: «الدنیا سوق»، گفت: در این روایت دنیا تعبیر به بازاری شده که از ویژگی های آن، جذب سرمایه است.

وی افزود: نکته دیگر روایت این است که بازار دنیا روزی تعطیل خواهد شد، پس انسان عاقل تمام تلاش خود را انجام می دهد تا نهایت سود را از این بازار ببرد؛ نکند در هنگام تعطیلی بازار، بازنده میدان باشیم که «خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ» می شویم!.

حجت الاسلام پیش قدم با بیان اینکه حیات اخروی در امتداد بازار دنیا بوده و بازار عمر ما هم روزی پایان می پذیرد، ادامه داد: اگر می خواهیم دچار خسران آخرت نشویم، عمل ما باید طبق آموزه های دینی باشد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: معصوم (ع) در این باره فرمود: «الدنیا مزرعه الاخره»؛ یعنی سرمایه آخرت ما در همین دنیا به دست می آید؛ چرا که در آخرت، انسان قادر به انجام عملی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های کسب سرمایه در دنیا، همین مجالس روضه از جمله مجلس عزادارای برای بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)  است.

حجت الاسلام پیش قدم بیان کرد: مقام حضرت زهرا (س) به اندازه ای عظیم و رفیع است که پیامبر گرامی اسلام (ص) در توصیف وجود مقدسش فرمودند:«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی؛ پاره تن من است».

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز درباره ایام فاطمیه فرمودند: «رزق سال خودم را از فاطمیه می گیرم»، گفت: شهید حاج قاسم هم فرمودند: «هر جا در جنگ گره به کارمان می خورد، از حضرت مادر مدد می جستیم»، لذا سرمایه ای عظیم تر از وجود مقدس فاطمه زهرا (س) برای کسب توشه اخروی در عالم نیست.

کد خبر 1736129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha