هشت فعال قرآنی از زنجان به مسابقات کشوری قرآن کریم راه یافتند

حجت الاسلام موسوی از راهیابی هشت فعال قرآنی از زنجانی به مسابقات کشوری قرآن خبر داد و گفت: این مسابقات از ۹ تا ۱۸ آذرماه سال‌جاری در بجنورد استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام موسوی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و مسئول اداره قرآنی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد و  راه‌یافتگان به این مرحله از ۴ مرحله شهرستانی ، استانی و نیمه نهایی عبور کرده و به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی ادامه داد: چهار نفر از آقایان و چهار نفر از بانوان استان زنجان به مرحله کشوری ۴۶ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات مذهبی جمهوری اسلامی ایران در رشته های آوایی راه یافته اند که در شهر بجنورد استان خراسان شمالی به رقابت خواهند پرداخت .

به گفته موسوی، ۳۵۶ شرکت کننده از ۳۱ استان در ۶ رشته آوایی و ۲ رشته  نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت و در مجموع ۶۰ داور نیز در این رقابت‌ها آثار و اجراها را در رشته های مختلف بخش آقایان و بانوان داوری خواهند کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: هفت نفر از استان نیز به مرحله نیمه نهایی مسابقات کتبی معارفی این دوره از مسابقات راه یافته اند که در صورت کسب امتیازات لازم ، به مرحله کشوری که از ۱۱ تا ۱۳ دی ماه در قم برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهند کرد.

آقایان محمدمهدی مولایی در رشته اذان، سعید دویران در رشته ترتیل، علی غلام آزاد در رشته حفظ کل و فریبرز اسکندری در رشته دعاخوانی و خانم ها مریم فضلی و رقیه حسنلو در رشته قرائت ترتیل، رقیه حسین‌خانلو در حفظ ۱۰ جزء و نرگس محمدلو در رشته دعاخوانی از استان زنجان به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافتند.

کد خبر 1736189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha