مسجد را با ابتکار و دانش و تجربه به ظرفیت شایسته‌اش برسانید

آیت الله عبادی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مسجد را با ابتکار و دانش و تجربه به ظرفیت شایسته‌اش رساند و این کار شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز صبح ( ۸ آذر) در جلسه ستاد استانی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: مسجدی که در دین تشریع شده ظرفیت نامحدودی برای راه یافتن به تمدن اسلامی دارد اما با عمر اسلام منهای چند سال، مسجد به معنای صحیحش مهجور بوده به همین دلیل بهره‌برداری نسبی از آن شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حال به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مسجد را با ابتکار و دانش و تجربه به ظرفیت شایسته‌اش رساند و این کار شدنی است نظیر آنچه که در انجام مسائل تخصصی به وسیله عموم یا عوام به صورت محسوس می‌بینید.

وی ادامه داد: محراب محل امام جماعت است و قشرهای مختلف همراه او نمازجماعت اقامه می‌کنند اما مسجد که تنها در نماز خواندن خلاصه نشده در جامعه هم باید از این امام مسجد تقلید کرد و اگر همه بر این اساس تنظیم کنیم می‌شود تمدن؛ یعنی هر کسی خودش انگیزه داشته باشد قانون حق و عدل را اجرا کند محتاج به ناظر و مراقب نباشد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه راه دور با تمدن اسلامی که آرمان انقلاب است نداریم، افزود: اما دشمنان ما در دشمنی کارشناس هستند آنها چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن در مبارزه با اسلام سعی کردند الگوها را از بین ببرند. آتاتورک و رضاشاه کثیف در منویات استمعارگر انگلیس کارشان همین بود که ترور۱۷ هزار نفر یا هجوم صدام یا طرح داعش برای همین است.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن فرصت‌های ما را پُر می‌کند که با کارهای اصلی نرسیم، تصریح کرد: بنابراین طرحی که شما ابتکار و پیگیری می‌کنید فعلا به صورت نسبی خیلی ارزشمند است اما به صورت ریشه‌ای باید حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی برای همه امامان جماعات رشته خاصی قرار دهد و بر اساس آن مساجد را پُر کند زیرا وقتی ما به امام جماعت آموزش ندادیم چطور از او می‌خواهیم!

وی با بیان اینکه پیام اسلام و انقلاب و مسجد از تریبون ائمه جماعت به مردم می‌رسد که اصل آن حُب است، یادآور شد: از امام معصوم(ع) سؤال شد که آیا حبّ و بغض از ایمان است؟ امام در پاسخ فرمودند: «هل الدّین الّا الحبّ و البغض»، و آیا ایمان چیزی جز حبّ و بغض است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این در حالی است که بغض اصالت ندارد و عارضی است پس برگشت می‌کند که تمام دین حب است، این پیام مسجد است.

کد خبر 1736191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha