از سوگواره یاس نبوی تا ویزیت رایگان بیماران در بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با شبستان برنامه های بقاع متبرکه در ایام دهه فاطمیه و هفته بسیج را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص برنامه های بقاع متبرکه استان در ایام دهه فاطمیه و هفته بسیج اظهار کرد: در خصوص ویژه برنامه های شهادت حضرت زهرا(س) تحت عنوان سوگواره یاس نبوی، در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) شهرستان تربت حیدریه و همچنین بقعه متبرکه بی بی شطیطه(س) و بی بی پسندیده(س) شهرستان نیشابور برنامه های ویژه وعزاداری همراه با سخنرانی، مداحی، روضه خوانی و برپایی ایستگاه صلواتی و چایخانه برای پذیرایی از زائران و مجاوران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) شهرستان کاشمر نیز مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه(س) با سخنرانی، مداحی و روضه خوانی را داشتیم.

وی تصریح کرد: مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) در بقعه متبرکه امامزاده محمدعلوی(ع) مشهد نیز باحضور امام جمعه بخش احمد آباد، بخشدار و فرماندهان پایگاه های بسیج بخش احمدآباد شهرستان مشهد همراه با سخنرانی، روضه خوانی، اجرای گروه سرود شمیم شهادت و اطعام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده عنوان کرد: در بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی مشهد نیز برنامه های عزاداری با سخنرانی، روضه خوانی، سینه زنی، قرائت زیارت حضرت زهرا و حدیث کساء و اجرای گروه سرود همراه با برپایی ایستگاه صلواتی و اطعام برپا شد.

برنامه های هفته بسیج در بقاع متبرکه استان

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج،  برگزاری محفل «انس با قرآن کریم» در شبستان سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) رادکان چناران و برگزاری مراسم تقدیر از قرآن آموزان نوجوان بسیجی توسط رئیس اداره اوقاف شهرستان چناران از برنامه های محوری این شهر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: یادواره شهدای دهستان زرین شهرستان جوین که باحضور پرشور زائران و مجاوران در بقعه متبرکه امامزادگان علی و ابراهیم علیهما السلام روستای بداغ آباد این شهرستان برگزار شد نیز از جمله برنامه های هفته بسیج در این شهر بود.

وی تصریح کرد: طرح ویزیت رایگان بیماران همراه با مشاوره رایگان ویژه زائران و مجاوران نیز با حضور کارشناسان طب سنتی و اسلامی شهرستان کاشمر در بقعه متبرکه امامزاده سید محمد(ع) کاشمر اجرا شد.

مسابقات فوتبال جام «طوفان الاقصی»

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: به مناسبت هفته بسیج، مسابقات فوتبالی تحت عنوان جام «طوفان الاقصی» با حضور شش تیم از ادارات اوقاف نواحی یک و دو مشهد، موقوفه عبدالله رضوی شاندیز و اداره کل اوقاف استان نیز برنامه ریزی شد که در محل زمین چمن اداره کل در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و همایش توانمندسازی بانوان کار آفرین در بقعه متبرکه بی بی حسنیه (س) شهرستان تربت حیدریه نیز از جمله برنامه های هفته بسیج تربت بود که با حضور مسئولان، کار آفرینان و جمعی از بانوان فعال شهرستان در این حوزه با هدف ارائه و عرضه محصولات تولیدی افتتاح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همچنین نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین شهرستان نیشابور نیز در تکیه ابوالفضلی این شهرستان با هدف ارائه دستاوردهای بانوان کارآفرین بسیجی مستقر در این تکیه افتتاح شد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزش و تدبر در قرآن کریم همراه با سبک زندگی اسلامی نیز یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج بود که در بقعه متبرکه امامزادگان عین علی و زین علی علیهماالسلام شهر دررود شهرستان زبرخان برگزار شد.

وی یادآور شد: در مشهد نیز برنامه های متعددی از جمله جلسه بصیرتی و تحلیل مسائل سیاسی روز ویژه اعضای شورای پایگاه بسیج با حضور دکتر سلطانی، کارشناس تحلیل مسائل سیاسی روز و منطقه غرب آسیا در سالن جلسات شهید جاودانی اداره کل را برنامه ریزی و اجرا شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1736199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha