بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حوزه های علمیه خاتم النبیین و حضرت زهرا در جاکارتا

حجت الاسلام والمسلمین نواب در دومین روز سفر خود به اندونزی از حوزه های علمیه خاتم النبیین و حضرت زهرا (س) در جاکارتا بازدید و با مدیران و اساتید این دو حوزه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که به اندونزی سفر کرده است سه شنبه شب ضمن بازدید از حوزه های علمیه خاتم النبیین و حضرت زهرا (س) در جاکارتا در گفتگو با مدیران و اساتید این مدارس از فعالیت های آنان مطلع شد.
بر پایه این گزارش، در بازدید از حوزه علمیه خاتم النبیین آقای اکبر صالح مدیر این حوزه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های آینده و فعالیت های آن ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب سپس درجمع مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه خاتم النبیین در سخنانی با اشاره به آیه 11 سوره مجادله" یَرْفَعِ اللهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ- خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند، و خدا به هر چه کنید به همه آگاه است " به بیان ارزش علم و جایگاه عالم پرداخت و انتظارات از طلاب و عالمان دینی در شرایط کنونی را تبیین کرد.
وی علم را هدیه و تفضّل الهی دانست و گفت: صاحبان علم و دانش، باید در جامعه اسلامی از جایگاه بالا و والایی برخوردار باشند.
در بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حوزه علمیه حضرت زهرا(س) نیز آقای سید حسین شهاب مدیر این حوزه گزارش کوتاهی از وضعیت و برنامه های آموزشی این حوزه ارائه داد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نواب در جمع طلاب با اشاره به فرازهایی از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه(س) ضرورت تحصیل و تهذیب  را به آنان یادآور شد.
وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) شامل سه مرحله در مکه و دو مرحله در مدینه است، به مهمترین درس هایی که می توان از زندگی آن حضرت آموخت ، اشاره و نسل جدید را به آشنایی با سیره زندگی و الگو گرفتن از آن حضرت توصیه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: فاطمه زهرا (س)، برای تمام انسان‌ها الگو است و یکی از وظایف شیعیان اسوه و مقتدا قرار دادن آن حضرت و پیروی از ایشان در اعمال و رفتار است.
 

کد خبر 1736202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha