شهید فخری زاده شهید تولید اقتدار

حجت الاسلام اقاجانپور گفت: شهید فخری زاده شهید عرصه علم، فناوری و پیشرفت ملت ایران و تولید اقتدار بود و دشمن نمی توانست ایران قوی را ببیند و تحمل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام آقاجانپور، رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در چهارمین همایش ادبی فخر ایران با اشاره به برگزاری مراسم های مختلف در گرامیداشت یاد شهید فخری زاده گفت: همایش فخر ایران فردا در امامزاده صالح و مجالس متعدد دیگر برگزار می شود.

وی در مورد دلایل گمنامی شهید فخری زاده گفت: هر جا می روم از من می پرسند چرا شهید فخری زاده گمنام است؛ باید بگویم شهید فخری زاده هنوز هم ابعاد شخصیتی ناشناخته ای دارد، اینکه گمنام بود به دلیل علم و دانش و ایده هایی است که منجر به تولید قدرت می شد و نمی خواستیم دانشمند هسته ای ممتاز کشور شناخته شود تا دشمن این سرمایه را از ما نگیرد.

وی ادامه داد: مهم تر اینکه خود شهید فخری زاده هم می خواست گمنام بماند، خیلی ها به دنبال عنوان و شهرت هستند اما شهید فخری زاده از نام و عنوان و شهرت پرهیز می کرد و هر جا در مجلسی وارد می شد در گوشه ای غیر از چشم دیگران می نشست.

حجت الاسلام آقاجانپور تصریح کرد: وقتی فخری زاده به شهادت رسید به دنبال فیلم و عکسی از او بودند که بگویند فخری زاده که می گوییم این است اما فیلم و عکسی به اندازه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نبود زیرا او می خواست گمنام بماند.

وی گفت: حضرت علی (ع) در مورد افراد گمنام می فرمایند پدر و مادرم به فدای کسی که در میان زمین گمنام است اما در آسمان شناخته شده است.

رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مورد ویژگی های شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده مصداق کسی را دارد که به عهد و وفایی که بسته بود، صادقانه عمل کرد. شهید فخری زاده همنشین پیامبر گرامی اسلام است زیرا پیامبر می فرمایند نزدیک ترین افراد به من کسانی هستند که ادای امانت کردند و شهید فخری زاده به خوبی ادای امانت کرد.

وی با اشاره به دوران مبارزات شهید فخری زاده پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن در قائله کردستان خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده در آن زمان به عنوان مسئول فرهنگی فعالیت می کرد و از همان دوران به فکر قوی شدن کشور بود زیرا در دفاع مقدس شاهد قطعه قطعه شدن هموطنان خود بود و فکر قوی شدن کشور را از آن زمان در ذهن داشت. شهید فخری زاده در کشور تولید قدرت کرد.

وی گفت: شهید فخری زاده شهید عرصه علم، فناوری و پیشرفت ملت ایران و تولید اقتدار بود و دشمن نمی توانست ایران قوی را ببیند و تحمل کند. آنهایی که می گفتند ما نیاز به سلاح نداریم، امروز ببینند اگر کشور نتواند از خود دفاع کند، دشمنان با چکمه های خود گلوی ملت را خفه می کنند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت مردم غزه و فلسطین را شاهدیم، ملتی که از سرزمین خود رانده شده اند، کسانی که به ناحق از سرزمین خود بیرون شدند و هر کسی که مقاومت می کند، زیر بار گلوله می رود. برخی می گفتند در طول ۷۵ سال با مذاکره با اسراییل و آمریکا می توانند مشکل را حل و فصل کنند اما وقتی طوفان الاقصی راه افتاد، این بار گردان های الاقصی وارد سرزمین های اشغالی شدند و سران نظام سلطه به هراس افتادند و به تل آویو آمدند.

وی افزود: در مقابل رسانه های گروهی دنیا آمدند و گفتند ما رسما پشت سر اسراییل هستیم یعنی کسانی که این همه جنایات انجام دادند، ما بمب بیشتری به آنها می دهیم تا زنان و کودکان بی دفاع فلسطین و غزه را قطعه قطعه کنند.

حجت الاسلام آقاجانپور با اشاره به دستور الهی اسلام مبنی بر قوی شدن مسلمانان در مقابل دشمنان تصریح کرد: باید قوی شد و این دستور محض قرآن است تا دشمن جرات حمله نداشته باشد. شهدای هسته ای و شهید فخری زاده این تولید قدرت را در کشور انجام دادند. به نام و یاد آنها و تمام شهدای اسلام صلوات می فرستیم.

کد خبر 1736236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha