دستگاه تبلیغ باید نسبت خود را با ترویج مکتب حاج قاسم مشخص کند

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه امروز از اصلی‌ترین فرصت ها در تبیین و ترویج و در نقطه درگیری سنگین جبهه حق و باطل، جریان مکتب حاج قاسم است؛ گفت: دستگاه تبلیغ باید نسبت خود را با ترویج مکتب حاج قاسم مشخص کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، بعد از ظهر چهارشنبه(۸ آذر) در آئین آغاز به کار ستاد تبیین و ترویج مکتب شهید قدس با بیان اینکه اساس اسلام بر تبیین و روشنگری و بازکردن گره است و نبی مکرم اسلام هم با جنگ و دعوا وارد دعوت به اسلام نشدند؛ تصریح کرد: امام راحل نیز برای ایجاد انقلاب، هیچگاه با قدرت مسلحانه عمل نکردند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: اساس انقلاب و حرکت آن را بر تبیین و دارایی و سرمایه مردمی دانست و گفت: مردم در ایجاد، پیشبرد و رسیدن به قله را میدان‌دار حرکت دانست و تصریح کرد: این جامعه باید هویت مشترکِ همدل و همراه پیدا کند. 

وی با متذکر شدن این نکته که تبیین یک طرفه نیست؛ خاطرنشان کرد: اسلام آنجا که به حرکت عمومی دعوت می‌کند، دعوت به مفاهمه طرفینی است تا مردم با هم گفتگو و با هم گره باز کنند. 

عزت‌زمانی ذات ماموریت سازمان تبلیغات را تبیین عنوان کرد و افزود: امروز از اصیل‌ترین فرصت ها در تبیین و ترویج و در نقطه درگیری سنگین جبهه حق و باطل، جریان مکتب حاج قاسم است؛ جریانی که از حقیقت شخص عبور کرده و حقیقتی در عالم محقق می کند که امام جامعه آن را به عنوان مکتب به دنیا معرفی می کند.

وی تاکید کرد: دستگاه تبلیغ اعم از سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، رسانه و... باید نسبت خود را با این مسئله مشخص و آن را درک و متناسب با مخاطب محتوا تولید کند و فرآوری محتوا هم داشته باشد.

عزت‌زمانی با بیان اینکه جریان برگزاری سالگرد حاج قاسم طی سه سال گذشته، ظرفیت هایی در تحقق میدانی شکل داد و همه موظف به این هستیم ستادهای مردمی نقش کلیدی را در میدان ایفا کنند؛ گفت: ادعا می‌کنیم یکی از مجموعه های موثر در برگزاری سالگرد هستیم.

وی به افتتاح ستاد تبیین و ترویج مکتب شهید قدس اشاره و تصریح کرد: دبیرخانه این ستاد در کرمان است و طرح‌های خوب و فخیم و ملی داریم و کرمان و جریان تبلیغ در کرمان را پایه نقش‌آفرینی در سالگرد و مکتب حاج قاسم می دانیم.

کد خبر 1736270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha